کاربرد نرم افزار کورل

کورل یکی از پر طرفدارترین نرم افزارها در زمینه طراحی و ساخت انواع طرح های گرافیکی و برداری است.این نرم افزار یک برنامه ویرایشگر برداری است.اما این بدان معنی نیست که بر روی تصاویر پیکسلی محدودیت دارد.در واقع استفاده از کورل در تصاویر وکتوری و پیکسلی است اما برای خلق تصاویر بشکل وکتوری عمل مینماید و تصاویر پیکسلی را ویرایش مینماید.اگر از طرح های وکتوری استفاده نمایید این مزیت را دارید که در زمان استفاده از طرح بر روی مقیاس کوچک تا مقیاس های وسیع چند متری این نگرانی را ندارید که تصویر شما دچار مشکل شود.

کلاس آموزش تخصصی فتوشاپ

به کمک این نرم افزار و در صورتیکه کمی خلاقیت را چاشنی کار نمایید میتوانید تصاویری کاملا حرفه ای را طراحی و برای چاپ آماده نمایید.

نرم افزار کورل مزایای بسیاری دارد من جمله امکان لایه بندی پروژه ،جدول بندی ، امکان اضافه نمودن متون و تبدیل طرح به بیش از ۱۰۰ فرمت تصویری که فرمت های فتوشاپ ،آفیس و PDF را شامل میشود.

از این نرم افزار برای خلق تصاویر بسیار ریز و یا بسیار بزرگ میتوان استفاده نمود.

یکی از دلایلی که ازکورل بجای فتوشاپ استفاده میکنند عدم دندانه دندانه شدن تصاویر در آن است زیرا در صورتیکه تصاویر در فتوشاپ طراحی شوند به خاطر جلوگیری از این مشکل باید Resolution تصاویر را بسیار زیاد انتخاب نمود که به نوبه خود منجر به بروز مشکلات دیگری میشود.

آموزش کورل

ایجاد تصاویر برداری توسط کورل دراو دو مزیت اصلی دارد من جمله :

  • کیفیت تصاویر ساخته شده توسط این نرم افزار بسیار بالاست بطوریکه هرچقدر بر روی تصاویر زوم کنید هرگز به پیکسل نخواهید رسید.
  • فایل های این نرم افزار بسیار کم حجم تر از سایر برنامه ها است.بعنوان مثال حجم فایل در فتوشاپ بسیار بیشتر از فایل های کورل است.

و اما به کاربردهای کورل بپردازیم؛

  • طراحی صفحات وب :از نرم افزار کورل برای طراحی صفحات وب در کنار نرم افزارهای دیگری مانند flash و … استفاده میشود.
  • طراحی پارچه و … : کاربرد این نرم افزار در کارخانجات نساجی برای نقش های چاپی بر روی انواع پارچه ها نیز به چشم میخورد.

آموزش حرفه ای فتوشاپ

  • طراحی لوگو : بطور کلی از این نرم افزار برای طراحی انواع لوگو و آرم ها استفاده میشود.دلیل ارجحیت این نرم افزار نسبت به فتوشاپ و ایلاستریتور این است که نحوه ترسیم خطوط با بردار است لذا با یکبار طراحی لوگو در این نرم افزار دیگر نیازی به طراحی دوبار هدر دیگر نرم افزارها نیست زیرا علاوه بر اینکه خروجی های متنوعی را به ما عرضه میدارد ،امکان استفاده از آرم و لوگو را در ابعاد و موارد مصرف متفاوت به ما میدهد.من جمله استفاده از لوگو برای چاپ در ابعاد بسیار کوچک و میلیمتری و یا استفاده از آن در ابعاد بسیار بزرگ مانند بنرهای خیابانی و …
  • قابل استفاده در دستگاه های برش : در صورتیکه نیاز به برش محصولی مانند چرم را داشته باشید ،طرحی که مورد استفاده است حتما باید در محیط کورل طراحی شده باشد.در غیر اینصورت هرگونه خروجی و طرحی در کیفیت برش تاثیر منفی گذاشته و حاصل کار را دچار دندانه دندانه شدگی میکند.علاوه بر این برای انواع چاپ های سرد نظیر سیلک و یا تامپو و لیزر نیز ایز این نرم افزار جهت طراحی استفاده میشود و دیگر خرجی ها دچار رنجه دار شدن تصویر و کیفیت پایین چاپ خواهند گردید.
  • طراحی چاپ : درست است که طراحی در فتوشاپ برای انواع پوستر ،کارت ویزیت ،بروشور کاتالوگ و … استفاده میشود اما به دلیل پیکسلی بودن تصویر حاصله در فتوشاپ ،بهتر است که از نرم افزار کورل در طراحی مواردی این چنینی استفاده گردد.
  • طراحی مجلات : به دلیل استفاده از templateها و صفحات آماده ،مناسب طراحی برای انواع مجلات و روزنامه ها است.

در صورتیکه شغل شما مستلزم یادگیری نرم افزار کورل است ،به شما پیشنهاد میگردد قبل از کورل به یادگیری فتوشاپ اقدام نمایید و پس از آن به سراغ کورل بروید.

این دو نرم افزار گرافیکی بسیار پرکابرد بوده و تسلط شما به این دو نرم افزار موجب ورود به بازارکار خواهد شد.

کلاس آموزش نرم افزار فتوشاپ