چیزهایی که خواب آرام شما را خراب می کنند

اگر خوابیدن شما بعد از خواب بیشتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد یا اگر نیمه شب بیدار شوید و بیش از ۲۰ دقیقه از خواب بیدار شوید ، باید کیفیت خواب خود را بهبود بخشید.

چیزهایی که خواب آرام شما را خراب می کنند

استفاده از تلویزیون یا تلفن همراه

قبل از رفتن به رختخواب ، مغز شما برای آماده شدن برای خواب خوب شب ، به فعالیت های آرامش بخش نیاز دارد. تلویزیون اغلب راه مغز شما را بیش از حد تحریک می کند ، که ممکن است باعث شود شما احساس اضطراب کنید بدون اینکه حتی متوجه شوید. انتشار نور آبی ، تولید ملاتونین شما را مهار می کند ، هورمونی که مسئول خواب است. این باعث می شود خواب عمیق برای شما سخت تر شود.

در عوض: ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب تلفن خود (یا هر وسیله دیگری) را خاموش کنید و کتاب بخوانید یا استراحت کنید. اگر عینک می زنید ، می توانید ویژگی محافظ نور آبی را نیز به عینک خود اضافه کنید تا در برابر نور آبی از شما محافظت کند.

نداشتن الگوی خواب پایدار

ریتم شبانه روزی ، ساعت بیولوژیکی شما ، میزان ساعاتی را که هر روز می خوابیم کیفیت خواب را بالا می برد. تنظیم الگوی خواب بدان معنی نیست که شما باید هر روز ساعت ۷ صبح از خواب بیدار شوید. برخی افراد به طور طبیعی بعد از نیمه شب می خوابند و دیرتر بیدار می شوند. این حدود ۲۰٪ از جمعیت را تشکیل می دهد.

در عوض: بدانید الگوی شما چیست و به آن بچسبید. اگر این الگو به هم ریخت سعی کنید آن را تنظیم کنید.

پرخوری قبل از خواب

اگر بزرگترین وعده غذایی شما بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر صورت گیرد ، به این معنی است که شما دیر غذا می خورید. چندین مطالعه نشان داده اند که بین دیر خوردن غذا و رفلاکس اسید و سوء هاضمه ارتباط وجود دارد که به نوبه خود بر کیفیت خواب شما نیز تأثیر می گذارد. خوردن دیرهنگام نیز منجر به کاهش وزن یا چاقی می شود همچنین باعث بروز اختلالات خواب و سایر اختلالات شود.

در عوض: ۳ ساعت قبل از رفتن به رختخواب از خوردن وعده های غذایی بزرگ خودداری کنید. چای بابونه بدون شکر می تواند به راحت خوابیدن شما کمک کند.

کافئین بیش از حد

کافئین بدن شما را به این باور می اندازد که خسته نشده باشد و اگرچه ممکن است بعد از چند ساعت این اثر از بین برود ، بدن شما حتی در ۱۰ ساعت بعد از اسپرسو ، کافئین زیادی برای مقابله با آن دارد. متأسفانه ، بسیاری از مردم از این امر آگاه نیستند که قهوه تنها نوشیدنی بسته بندی شده با کافئین نیست. شکلات ، نوشیدنی های انرژی زا ، بیشتر چای ها و نوشابه ها ، تولید کننده کافئین بالایی هستند. حتی شکلات داغ حاوی کافئین کافی است که از خوابیدن سالم جلوگیری می کند.

درعوض: مصرف کافئین خود را محدود کنید و فقط صبح آن را بنوشید. اگر می خواهید خواب آرامی داشته باشید هرچه کمتر کافئین بنوشید ، بهتر است.

داشتن رژیم غذایی بد

طبق این مطالعه ، مصرف کمتری از ویتامین های A ، B1 ، D ، منیزیم ، کلسیم و روی منجر به یک خواب ضعیف خواهد شد. این مطالعه دیگر نشان می دهد که چگونه یک رژیم غذایی با کالری بالا به خواب ضعیف تبدیل می شود در حالی که رژیم غذایی با تمرکز بر روی افزایش مصرف فیبر می تواند خواب طولانی تر را در طولانی مدت مطلوب کند.

در عوض: میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. غلات سبوس دار و برنج را انتخاب کنید و از غذاهای آشامیدنی یا فرآوری شده با محتوای قند زیاد خودداری کنید.

داشتن اتاق خواب نامرتب

داشتن اتاق خواب مرتب برای کودکان و بزرگسالان بسیار مهم است. در هر دو حالت ، داشتن اتاق درهم ریخته می تواند استرس ایجاد کند. برای بزرگسالان ، لباس یا وسایل الکترونیکی در اطراف می توانند آنها را تحریک کنند و از این طریق از خوابیدن آن ها جلوگیری می شود.

در عوض: از قرار دادن مقالات ، کتاب ها یا وسایل الکترونیک مربوط به کار در اتاق خودداری کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب