چگونه به طور طبیعی بی خوابی را درمان کنیم؟

اگر در خواب مشکل دارید و نمی توانید شب ها به راحتی بخوابید ، احتمالاً دچار بی خوابی هستید. بی خوابی امروزه یک اختلال بسیار شایع است و همچنین وقتی فرد بسیار سبک می خوابد اتفاق می افتد (به راحتی با سر و صداها بیدار می شوند).

چگونه به طور طبیعی بی خوابی را درمان کنیم؟

چه عواملی باعث بی خوابی می شوند؟

طبق مطالعات ، بی خوابی ناشی از چندین عامل مختلف ، از استرس گرفته تا افسردگی و اضطراب است. به همین ترتیب ، شیوه زندگی ما بر نحوه خوابیدن تأثیر می گذارد. همچنین می تواند ناشی از تغییر برنامه ، تغییر در عادات یا مسافرت به کشور دیگری باشد.

این بسیار معمول است که افراد نتوانند بعد از یک روز سخت در بحث کار یا استدلال به خواب بروند. همچنین ، خوردن زیاد برای صرف شام یا فکر کردن در مورد آنچه در روز بعد اتفاق می افتد (قبل از عروسی ، روز اول کلاس ها و غیره) نیست.

دلیل دیگر می تواند تغییر در عادات باشد ، مانند تعطیلات که بدن باید به یک روال جدید عادت کند و می تواند بی خوابی ایجاد کند.

بی خوابی را با این روش ها درمان کنید

اگر غالباً این مشکل را دارید و به نظر می رسد در زمان های نسبتاً تصادفی اتفاق می افتد ، به درمان های خانگی طبیعی زیر توجه کنید تا به طور طبیعی بی خوابی را درمان کنید:

شیر گرم حاوی هورمون ملاتونین است که به تقویت خواب عمیق کمک می کند. بنابراین ، درمان طبیعی بی خوابی و سایر مشکلات مشابه ، موثر است. قبل از خواب ، در صورت امکان (بدون قند) یک فنجان شیر گرم بنوشید.

والرین: این ریشه گیاه خواص آرام بخش دارد که به خواب عمیق و سریع تر خوابیدن کمک می کند. شبانه یک دمنوش والرین یا چای بنوشید. با این حال ، شما باید به میزان مصرف خود توجه کنید ، زیرا اگر بیش از حد بنوشید ، حتی فردای زنگ خطر را نمی شنوید!

شکوفه آهک و یک آرامش بخش فوق العاده است. قبل از رفتن به رختخواب ، یک چای را با این گیاه بنوشید ، این باعث بهبود کیفیت خواب شما می شود. این گیاه همچنین برای افرادی که مشکل اضطراب یا اسپاسم دارند بسیار عالی است ، زیرا با کشش عضلانی مبارزه می کند.

کاهو معمولاً برای کودکانی استفاده می شود که نمی توانند بخوابند یا هنگام شب زیاد بیدار شوند. توصیه می شود برای تأثیر بیشتر از خوردن سالاد با این سبزی در شام ، چای کاهو بنوشید. کاهو حاوی مواد مختلفی است که اثرات ضد درد و آرام بخش دارد. برای کودکان ، کاهو را در وان حمام خیس کنید .

اسطوخودوس: اگر دوست دارید رایحه درمانی کنید ، این برای شما مناسب است. بوی این گیاه سیستم عصبی را آرام می کند و به شما در رسیدن به خواب و مبارزه با استرس کمک می کند. می توانید اتاق خود را با اسانس اسطوخودوس معطر کنید، مانند یک سنگ می خوابید!

نکاتی در مورد شیوه زندگی برای درمان بی خوابی

گذشته از تلاش برای درمان های خانگی فوق ، تغییر فعالیت های روزمره شما نیز ایده خوبی است:

از رختخواب خود برای خواب استفاده کنید ، نه برای کار کردن یا درس خواندن.

شما نباید تلویزیون تماشا کنید ، بخورید ، از تلفن خود استفاده کنید یا حتی در رختخواب بخوانید (اما اگر این چیزی است که ذهن شما را پاک می کند ، اشکالی ندارد). سپس بدن شما عادت دارد که تختخواب را به هر فعالیتی غیر از خواب مرتبط کند و طبیعتاً بخواهد بخوابد.

هنگام صرف شام مراقب باشید.

اگر شب ها مقدار زیادی غذا می خورید ، این احتمال وجود دارد که نتوانید بخوابید. در صورت خوردن غذاهای پرچرب ، آرد یا شکر نیز همین مسئله صادق است. در نتیجه ، این باعث ایجاد مشکلات گوارشی خواهد شد و خوابیدن را دشوار می کند.

با این حال ، شما همچنین نباید به سمت افراط دیگر بروید و به هیچ وجه چیزی نخورید. بعلاوه ، معده خالی به همان اندازه شما را آزار می دهد ، و احتمالاً در وسط شب با هوس و بیدار شدن از خواب بیدار می شوید تا به یخچال حمله کنید. بنابراین بهتر است چیزی برای شام چیزی سبک بخورید.

اگر این کارها را انجام دهید، خواب خوب و با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.



جدیدترین مطالب