چای سبز برای درمان آکنه موثر است؟

آکنه یک مشکل جدی برای سلامتی نیست. با این حال ، می تواند به ظاهر و عزت نفس یک فرد آسیب جدی وارد کند. به طور معمول ، آکنه به خوبی به درمان های خانگی پاسخ می دهد ، برخی از درمان ها از جمله چای سبز می تواند به شما کمک کند. این مشکل عمدتا نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد ، اگرچه ممکن است در هر سنی ظاهر شود.

چای سبز برای درمان آکنه موثر است؟

آکنه در زنان شیوع بالاتری دارد ، اما ظاهر آن آن در مردان شدیدتر است. حدود ۵٪ از خانم ها تا ۴۰ سالگی همچنان به آن مبتلا هستند. به طور کلی ، متخصصان در صورت بروز ناگهانی در بزرگسالان ، آکنه را یک مشکل جدی می دانند.

آکنه چیست؟

آکنه یکی از شایع ترین معضلات پوستی است. این اختلال پوستی باعث تغییر در فولیکول های مو و غدد چربی می شود. ممکن است شما آن را نشناسید ، اما پوست شما دارای حفره های کوچکی است که به عنوان منافذ شناخته می شوند. اینها از طریق مجرا (فولیکول) با غددهای چربی در داخل بدن ارتباط دارند.

غدد سبزی ماده چربی به نام سبوم تولید می کنند. و این سبوم سلول های مرده پوستی را از طریق فولیکول ها به سطح پوست انتقال می دهد. بنابراین ، هنگامی که مو از طریق فولیکول ها رشد می کند و منافذی را به همراه سلول های مرده وصل می کند ، سبوم و مو اغلب با هم جمع می شوند و یک جوش تشکیل می دهند. یعنی تلاقی سلول های مرده ، سبوم و مو باعث می شود که باکتری ها در یک نقطه جمع شوند و منجر به تورم شود.

عواملی که بر آکنه تأثیر می گذارند

برخی از افراد مستعد ابتلا به آکنه هستند و این عوامل شامل سن ، سابقه خانوادگی ، تغییرات هورمونی ، تماس پوست با مواد چربی ، فشار یا اصطکاک مداوم روی پوست (مانند قرار دادن تلفن های همراه در برابر صورت) و استرس است.

چندین عامل می توانند آکنه را بدتر کنند:

مصرف داروهای خاص: در اصل ، این شامل مواردی است که حاوی کورتیکواستروئیدها ، لیتیوم یا تستوسترون است.

رژیم غذایی: طبق مطالعات انجام شده ، انواع مواد غذایی که بیشتر منجر به آکنه می شوند ، کربوهیدرات ها ، شکلات ها و شیرهای پرچربی هستند.

تغییرات هورمونی:این موارد در دوران قاعدگی یا قبل از قاعدگی ، حاملگی یا از مصرف داروهای ضد بارداری اتفاق می افتد.

فشار: حتی اگر استرس به تنهایی منجر به آکنه نشود ، می تواند باعث بدتر شدن آن شود.

این افسانه در مورد آکنه ناشی از عدم بهداشت وجود دارد. با این حال ، شستن پوست با فشار بیش از حد یا با صابون های بسیار قوی می تواند در واقع مشکل را بدتر کند. استفاده از مواد آرایشی به تنهایی لزوماً به آکنه نیز منجر نمی شود. اما همه این ها به نوع پوست شما بستگی دارد.

درمان آکنه با چای سبز

چای سبز یک ماده طبیعی است که می تواند از بروز آکنه جلوگیری کند. این امر به تنظیم تولید سبوم هم از طریق مصرف غذا و هم از طریق موضعی کمک می کند. چای سبز یک قابض طبیعی است که شما هنگام استفاده از آن در درمان آکنه نتایج خوبی کسب می کنید. این ماده یک آنتی اکسیدان است.

نوشیدن چای سبز باعث از بین رفتن آکنه می شود ، زیرا به کاهش تولید سبوم روی پوست کمک می کند. به علاوه ، همچنین سطح انسولین و قند خون را تعدیل می کند. اما در مصرف همه چیز ، باید اعتدال رعایت شود، بنابراین نوشیدن یک فنجان در روز کافی است.

به همین ترتیب ، می توانید از آن به صورت موضعی نیز استفاده کنید. به سادگی یک کمپرس عصاره چای سبز را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کاربه از بین بردن باکتری های موجود در منطقه ، کاهش التهاب و جلوگیری از جوش ها کمک می کند.

روش های دیگر استفاده از چای سبز برای آکنه

فرمول های کمی دقیق تر برای استفاده از چای سبز وجود دارد. نه تنها آکنه را درمان می کنند بلکه باعث بهبود ظاهر کلی پوست شما می شوند. همچنین ، آنها باعث شادابی و استحکام پوست شما می شوند ، بنابراین از پیری جلوگیری می کنند. برخی از ماسک های موثر برای این موارد عبارتند از:

_چای سبز و عسل. یک قاشق غذاخوری از هر عنصر را مخلوط کرده و با آن خمیر درست کنید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بماند. آن را با آب سرد بشویید و هفته ای دو بار این عمل را تکرار کنید.

برای این کار، شما به دو کیسه چای سبز ، یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا و یک فنجان آب احتیاج دارید. کاری که می خواهید انجام دهید این است که با دو کیسه چای دمنوش تهیه کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس آن را با سایر مواد مخلوط کرده و داخل یک بطری اسپری قرار دهید. بعد از استحمام آن را روی صورت خود اسپری کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب