نکات ذهنی فوق العاده موثر برای کاهش وزن

کاهش وزن ، می تواند به دلیل اضافه وزن باشد و یا اینکه نسبت به بدن خود احساس بهتری داشته باشید ، می تواند درست باشد. برخی از استراتژی های ذهنی وجود دارد که می توانیم از آن ها برای کمک به کاهش وزن خود استفاده کنیم.

نکات ذهنی فوق العاده موثر برای کاهش وزن

اول ، باید بدانیم که آیا ما در وزن ایده آل یا وزن توصیه شده خود قرار داریم یا خیر. ما می توانیم این کار را با محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) خود انجام دهیم. به عنوان مثال ، اگر قد شما ۱٫۷۰ متر باشد ، وزن ایده آل شما بین ۵۳ تا ۷۲ کیلو خواهد بود. چندین ماشین حساب آنلاین وجود دارد که می توانند به شما در محاسبه این مسئله نیز کمک کنند.

اگر از BMI توصیه شده برای قد خود فراتر رفته یا می خواهید چند کیلو از دست بدهید اما مشکل دارید ، این راهکارهای روانشناختی به شما کمک می کند. در زیر در مورد مؤثرترین روش ها بحث خواهیم کرد ، بنابراین ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چگونه کاهش وزن خود را آسان تر کنید!

هرگز هنگام گرسنگی به خرید مواد غذایی نروید

یکی از اولین راهکارهای ذهنی این است که هرگز هنگامی که گرسنه هستید مواد غذایی را خریداری نکنید. این ساده ترین کاری است که مردم کمتر به آن اهمیت می دهند.

خرید مواد غذایی هنگام گرسنگی اشتباه بزرگی است زیرا باعث می شود که بخواهید مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری نکنید. اجازه ندهید که با تخفیف های شیرینی یا انتخاب غذاهای ناسالم که نه تنها مانع کاهش وزن شما می شود بلکه باعث افزایش وزن شما نیز می شود ، کنترل خود را از دست دهید.

غذاهای نا سالم را خریداری نکنید

آیا وزن کم نمی کنید؟ نمی توانید در برابر خوردن شیرینی ها خودداری کنید؟راهبرد روانشناختی دیگر حذف تمام مواد غذایی از منظر است که به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن کمک نمی کند.

اگر چیزی ناسالم مثل شکلات یا شیرینی را زیاد مصرف می کنید ، بهتر است آن را به طور کامل خریداری نکنید. با این حال ، اگر کسی آن را به شما می دهد ، آن را در خود مخفی کنید یا به شخص دیگری بدهید.

به آرامی و بدون عجله بخورید

بعضی اوقات ، شما چاره ای جز غذا خوردن سریع ندارید. با این حال ، اگر می توانید باید از این کار جلوگیری کنید. هنگامی که به آرامی و بدون عجله غذا می خورید ، می توانید معده خود را فریب دهید. شما معده خود را قبل از اتمام غذا پر می کنید و به همین دلیل سریع تر پر می شود. این کار همچنین از احساس سنگینی یا نفخ بعد از غذا جلوگیری می کند.

اگر صبحانه را خیلی سریع و با عجله میل می کنید ، زودتر از خواب بیدار شوید. ممکن است شما چند دقیقه از خواب را از دست دهید ، اما این به هدف کاهش وزن شما خواهد بود.

کاهش اضطراب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

اضطراب می تواند یکی از دلایلی باشد که وقتی گرسنه نیستید می خورید. اگر اضطراب خوردن چیزی است که باعث افزایش وزن شما می شود ، می توانید با اجرای عادات مختلفی که به شما در کاهش اضطراب کمک می کند ، شروع کنید.

آسان ترین کار برای ورزش کردن است. مخصوصا ورزش در شب زیرا به شما کمک می کند تمام استرس هایی را که در طول روز انباشته شده است رها کنید. در آخر هفته می توانید به پیاده روی یا طبیعت گردی بروید. همه این موارد برای کاهش اضطراب عالی است.

قبل از سیر شدن دست از خوردن بکشید

آیا وقتی غذا را تمام کردید احساس پر شدن می کنید؟ آیا همیشه بعد از استراحت ناهار احساس ناراحتی می کنید؟ آخرین نکته ذهنی ، دست کشیدن از غذا خوردن قبل از سیری. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

مواد غذایی کمتری را در بشقاب خود بگذارید.

چند ثانیه نخورید.

دسر نخورید.

ما تمایل به غذا خوردن داریم تا زمانی که احساس سیر شدن کنیم ، اما این ضروری نیست. نکته ای وجود دارد که می دانیم اگر بیشتر غذا بخوریم ، احساس پر شدن بیش از حد خواهیم کرد و هضم آن کندتر خواهد بود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب