نکاتی شکفت انگیز برای مراقبت از مغز

مغز شما یک دستگاه باورنکردنی است. از همه مهم تر یک قفسه گنج گرانبها از تجربیات و خاطراتی را ذخیره می کند که بخش عظیمی از شما را تشکیل می دهد.. با این حال ، مراقبت از مغز شما مهم است تا بتواند به طور صحیح کار کند.

نکاتی شکفت انگیز برای مراقبت از مغز

مراقبت از عادت های غذایی و رفتاری سالم در مغز ، که باعث می شود ماده خاکستری شما سالم بماند. به این ترتیب ، می توانید به پیشگیری یا حداقل از بین بردن برخی بیماری ها کمک بگیرید.

یک سبک زندگی استرس زا می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود: فشار خون بالا ، کلسترول ، چاقی و غیره. غالباً حتی یک سردرد ساده نتیجه یک روز پر از استرس و اضطراب است.

به طور کلی ، با مراقبت از سلامتی مغز ، شما فقط به جلوگیری از بروز طیف گسترده ای از بیماری ها و ناراحتی ها کمک نمی کنید بلکه شما همچنین به بهبود عملکرد مغز نیز کمک می کنید.

از ذخیره شناختی خود مراقبت کنید

هر آنچه که در زندگی ، تجربه کرده اید و حتی دچار آن شده اید بخشی از “حافظه” شما را تشکیل می دهد. این ذخیره سازی با فراهم کردن پایه ای که در آن رشد می شود ، خاطراتی را ایجاد می کند. وقتی به دنبال خاطرات و احساسات می گردید و هر روز بر اساس تجربه یاد می گیرید و تصمیم می گیرید. این همان چیزی است که آنها به عنوان ذخیره شناختی شما می نامند.

هرچه میزان ذخیره شما بیشتر باشد ، از پیری زودرس نیز بهتر در امان خواهید بود. این به دلیل ارتباطاتی است که مغز شما را تقویت می کند. هرچه اتصالات بیشتری داشته باشید ، بافت جدید تری خواهید داشت. این امر محافظت بهتری در برابر بیماری های احتمالی مغز می کند. به همین دلیل مهم است که هر روز چیزهای جدیدی را تجربه کرده را یاد بگیرید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

مغز ارگانی است که به انرژی زیادی نیاز دارد. در حقیقت ، مغز به تنهایی به ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری که مصرف می کنید نیاز دارد. به همین دلیل باید از خوردن بیش از حد چربی ها و از همه مهم تر غذاهای صنعتی اجتناب کنید زیرا حفظ سلامت خوب مغز در طولانی مدت را دشوار می کند.

متخصصان تغذیه مواد شیمیایی و غذاهای زیر را برای کمک به تقویت مغز سالم توصیه می کنند:

تریپتوفان: این ماده شیمیایی برای یادگیری ضروری است. در غذاهایی مانند ماهی ، تخم مرغ ، آجیل ، موز ، آناناس و آووکادو یافت می شود.

کولین: سویا و تخم مرغ سرشار از این عنصر است. این برای انتقال تکانه های عصبی به عضلات ضروری است.

ال – گلوتامین: این ماده برای ساخت گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز استفاده می شود. به شما کمک می کند روحیه خوبی داشته باشید و احساس بهتری داشته باشید. می توانید آن را در دانه کنجد و تخمه آفتابگردان پیدا کنید.

فلاونوئیدها: این ها برای سیناپس های نورون نیز ضروری هستند. آنها پیری نورون را کاهش داده و باعث بهبود حافظه می شوند. می توانید آنها را در لوبیا ، شکلات پیدا کنید.

آلفا لیپوئیک اسید: این نیز برای نورون ها ضروری است ، زیرا با استرس مبارزه می کند و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. می توانید آن را در سبزیجات سبز مانند اسفناج ، کاهو ، کلم ، کلم بروکلی و غیره پیدا کنید.

ویتامین E: این ویتامین ضروری است. به فعالیت نورون کمک می کند و از اکسیداسیون غشاهای نورون جلوگیری می کند. می توانید آن را در کاری ، مارچوبه ، آووکادو ، گردو ، بادام زمینی ، زیتون و روغن زیتون بیابید.

فعالیت بدنی

ورزش برای یک مغز سالم بسیار توصیه می شود. باور کنید یا نه ، مطالعاتی وجود دارد که می گوید ورزش بدنی مانع یا از بین برنده بیماری هایی مانند آلزایمر یا پارکینسون می شود.

روزانه یک ساعت پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا ، یا انجام هر فعالیتی که دوست داریدکافی است این کار را انجام دهید تا بتوانید اتصالات عصبی شما را بهبود ببخشید.

احساسات خود را بروز دهید

آیا می خواهید بدانید که یکی از بدترین دشمنان سلامت مغز شما چیست؟ فشار!

سبک زندگی ، تعهدات روزانه ، فشار و اضطراب شما را با سموم پر می کند و باعث می شود مغز شما از عملکرد مناسب جلوگیری کند. سپس ، مغز شما در دراز مدت احساس پیری می کند.

به همین دلیل مهم است که با آرامش به کار بپردازید ، اولویت بندی افکار مثبت و دیدن چیزهای آرام تر که در آن به خود و سلامت جسمی و روانی خود ارج می دهید.

اجتماعی شدن

داشتن یک زندگی اجتماعی خوب با دوستان و اقوام اطراف خود که پشتیبانی ، سرگرمی و تشویق شما را فراهم می کنند نیز برای مغز شما بسیار عالی است. مغز شما توسط این مواد مغذی اجتماعی تغذیه می شود که تجربیات آن را حتی بزرگتر و ذخیره آن را قوی تر و قوی تر می کند. این کمک می کند تا مغز شما جوان بماند.

تحریک شناختی

علاوه بر ورزش بدنی ، مغز شما به فعالیت و چالش های روزانه خود نیز نیاز دارد. سعی کنید چالش های کوچکی را ایجاد کنید که آن را جوان نگه داشته و بخشی از کارهای روزمره خود را به درستی انجام دهد. شطرنج، پازل ها یا سودوکو یا خواندن کتاب می تواند به تقویت این موضوع کمک کند.

حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابید

خواب برای بدن و ذهن شما اساسی است. در حقیقت ، به خصوص برای انجام وظایف خود مانند سازماندهی خاطرات و تجربیات ، ذخیره سازی ، فهرست نویسی ، تنظیم و… به خواب کافی نیاز دارید.

مغز در شب بسیار فعال است ، اما در صورت خواب کافی می توانید عملکردهای روزانه خود را به خوبی انجام دهید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب