قابلیت های جدید در ویندوز ۱۰

ویندوز محبوب ترین و مشهور ترین سیستم عامل در بین دیگر سیستم عامل ها است که در جهان مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.این سیستم عامل در طول ۳۲ سال حیات خود ورژن های مختلفی را به بازار عرضه کرد و در هر کدام از آن ها قابلیت های جدید را اضافه نمود.یکی از ویندوز های موفق در جهان ،ورژن ۱۰ آن است که قابلیت های کاربردی زیادی را داشته و در این متن به اشاره بدان ها خواهیم پرداخت.
مایکرو سافت ،پس از شکست در نسخه ۸ ویندوز تصمیم به رفع مشکلات موجود در آن نمود و ویندوز ۱۰ را به بازار عرضه نمود که توجه بسیاری را به خود جلب نمود.مایکروسافت در ویندوز ۱۰ بسیاری از خطاهای ویندوز ۸ را رفع نموده و امکانات بسیاری را به آن اضافه نمود.
در این مطلب به کاربردهای ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت

آموزشگاه فتوشاپ

قابلیت های کاربردی Windows 10

حذف بدافزارهای مخرب
از موراد مهمی که در دوره آموزش آی سی دی ال مورد تدریس واقع میشود ،تامین امنیت ویندوز و موارد متشکل آن است .
در مورد مایکروسافت باید گفت که فراز و نشیب های بسیاری را در مورد نرم افزارهای امنیتی پشت سر گذاشته است.در مورد ویندوز ۱۰ میتوان گفت قابلیت بسیار کاربردی که وجود دارد این است که اگر مایل به خرید آنتی ویروس های محافظ را نداشتید میتوانید از آنتی ویروس پیش فرض ویندوز بنام ویندوز دیفندر Windows defender استفاده نمایید.
علاوه بر آن ابزار حذف نرم افزارهای مخرب بنام Malicious Software Removal نیز پس از نصب بصورت خودکار بر روی سیستم اجرا خواهد شد و در صورت شناسایی بدافزارها به کاربر اعلام اخطار میکند.

دوره آموزشی InDesign

نمایش مجزای نرم افزارهای در حال اجرا
در ویندوز ۱۰ میتوانید بطور همزمان از ۴ برنامه در حال اجرا نمایش کامل بگیرید.علاوه بر این ویندوز به کاربر از برنامه هایی که بطور مخفیانه در حال اجرا هستند نیز گزارش هایی میدهدعلاوه بر این به کاربر پیشنهاد میدهد که چگونه بشکلی هوشمندانه از حافظه استفاده نماید

جستجوی سریعتر در ویندوز
در ویندوز ۱۰ ،فایل ها و فولدرهایی که بیشتر از دیگر فایل و فولدر ها مرور شده اند به یاد سپرده میشود تا در سرچ دوباره در بالای لیست به نمایش دراید

دوره های گرافیک

بازیابی فضای دیسک از دست رفته
از دیگر امکاناتی که در ویندوز ۱۰ موجود است قابلیت Disk Clean-up است که از هاردتان فایل های اضافه ،معیوب و یا بلا استفاده را پاک میکند کافیست تا برای استفاده از آن ها نام فایل یا فولدر را تایپ نمایید.

کلاس اموزش ایلاستریتور

قابلیت های ویندوز 10

کلاس آموزش رویت

دسکتاپ مجازی
در ویندوز ۱۰ امکان دسکتاپ مجازی وجود دارد.بدین معنی که قادر خواهید بود برای امور مختلف ،دسکتاپ های مختلف را ایجاد نمایید .بدین منظور میتوانید بر روی دکمه Task view بر روی سمت راست باکس جستجو در نوار task کلیک نموده و دسکتاپ جدید ایجاد نموده و یا دسکتاپ های موجود را مدیریت نمایید و با کلیک بر روی دکمه ضربدر آن را ببندید.

رکورد ویدئو از مانیتور
یکی از قابلیت هایی که در ویندوز ۱۰ وجود دارد و اکثر افراد از وجود آن بی اطلاع اند ،این امکان را به شما میهد که توسط آن بتوانید انواع گیم ها و نرم افزارها را از صفحه نمایش خود رکورد نمایید
برنامه Game DVR وظیفه رکورد ویدئو را بر عهده دارد.البته این امکان بشکل تخصصی برای انواع گیم ها تعبیه شده و گیمرها میتوانند بازی های خود را بشکل ویدئو با دیگران به اشتراک بگذارند.

دوره آموزش نرم افزار کورل

به اشتراک گذاشتن فایل ها
در صورتیکه ویندوز سیستم شما ۱۰ باشد ،دیگر نیازی به انتقال فایل ها بشکل سنتی attach کردن و ایمیل نمودن آن ها و یا انتقال از طریق فلش و … نیست .بلکه میتوانید فایل هایتان را بطور مستقیم از سیستم خود به سیستم دیگر افراد ارسال نمایید.
برای شروع باید به «Network & Internet» از قسمت تنظیمات بروید و بعد از انتخاب «HomeGroup» روی «Create a homegroup» کلیک و طبق دستور العمل ها رفتار نمایید.
سپس ویندوز از شما در مورد سیستم مورد نظرتان سوال میکند و سپس به شما رمزی ارائه میدهد که با استفاده از آن میتوانید سیستم مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا بجز آن سیستم دیگری وارد شبکه انتقال شما نگردد

کلاس آموزش وردپرس

اضافه کردن دکمه کار
در نوار Task دکمه ای جدید قرار داده شده که با استفاده از آن قادر خواهید بود بین برنامه های مختلف سوئیچ نمایید  .توسط این دکمه میتوانید بین دسکتاپ ها به سرعت حرکت نمایید .داین امر در ورژن های قبلی ویندوز با استفاده از دکمه Alt+Tab قابل انجام بود.

تب های چشمک زن و نمایشی
این اعلان ها با اعلان های Notification area فرق دارد و تفاوت اصلی آن نمایش برای Task های مهم است .این تب ها در گوشه بالایی سمت راست صفحه نمایش به کاربر نمایش داده میشود و کاربر را از یک واقعه مطلع مینماید.

دوره آموزش asp.net