فواید جالب نوشیدن آبلیمو با آب گرم

فواید زیادی برای آب لیمو و آب گرم وجود دارد. متخصصان تغذیه به شما خواهند گفت که این نوشیدنی سالم ، پر از مواد مغذی است و به شما در کاهش وزن کمک می کند. اگرچه آب لیمو اسیدی است ، اما وقتی آن را با آب در دمای مناسب ترکیب می کنید ، به پاکسازی بدن از سموم و متعادل کردن pH شما کمک می کند.

فواید جالب نوشیدن آبلیمو با آب گرم

آب لیمو چگونه کار می کند؟

برای دستیابی به نتایج مطلوب ، مهم است که فقط از آب لیمو تازه استفاده کنید. این بدان معنی است که آبلیمو نباید صنعتی باشد. آبی که آن را با آن مخلوط کرده اید باید گرم باشد اگر خیلی گرم باشد ، مواد مغذی و آنزیم های موجود در لیمو را از بین می برد و از این طریق تمام فواید آب لیمو را از بین می برد.

فواید آب لیمو و آب گرم چیست؟

وقتی هر روز صبح یک لیوان آب گرم و لیمو را روی معده خالی بنوشید ، فواید زیادی دارد:

باعث کاهش وزن می شود

_این نوشیدنی به شما در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک می کند. به ویژه برای افرادی که چربی اضافی در ناحیه شکم دارند مفید است.

پزشکان همچنین معتقدند که این تمرین روزانه فرآیندهای سم زدایی طبیعی شما را برای از بین بردن مواد اضافی که در بدن جمع می شوند و در نتیجه از دست می دهند ، ترویج می کند.

با این حال ، این یک معجزه درمانی برای کاهش وزن نیست. این باید با یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزمره تکمیل شود.

این ترکیب هضم را بهبود می بخشد

اگر در هضم غذا دچار مشکل شده اید یا بعد از خوردن غذا به طور مداوم آن احساس سنگین را تجربه کرده اید ، یکی دیگر از فواید آب لیمو و آب گرم این است که به رفع این ناراحتی کمک می کند.

مرکبات به دلیل اینکه اسیدها و آنزیم ها در معده شما مخلوط می شوند و عملکرد مواد غذایی را تسهیل می کنند ، باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شوند.

آب لیمو باعث کاهش نفخ ، گاز و سوزش معده نیز می شود. شما می توانید این نوشیدنی را قبل یا بعد از غذا میل کنید.

با یبوست می جنگد

افرادی که مشکل روده دارند و یبوست مکرر دارند ، هر روز صبح قبل از صبحانه از فواید آب لیمو و آب گرم بهره مند می شوند.

این امر باعث تقویت حرکات سالم روده می شود و کمک می کند روده ها به خوبی کار کنند.

به جلوگیری از عفونت ادراری کمک می کند

آب لیمو یکی از قدرتمندترین راه های مبارزه با باکتری ها و عفونت است. در این حالت ، خاصیت اسیدی آن به دفع میکروارگانیسم های مضر از مجاری ادراری شما کمک می کند.

آب گرم به همراه لیمو برای افرادی که از مشکلات مکرر در مجاری ادراری خود رنج می برند توصیه می شود و می تواند به جلوگیری از بروز بیماری ها در آینده کمک کند.

عملکرد کبد را بهبود می بخشد

به دلیل داشتن پتاسیم ، آب گرم به همراه لیمو به حل اسید اوریک و سایر مواد سمی که در بدن ایجاد می شوند کمک می کند. همچنین در معالجه مشکلات کیسه صفرا (علت اصلی سردرد ، از بین رفتن اشتها و یبوست) مؤثر است.

افراد مبتلا به بیماری کبد باید یک ساعت قبل از صبحانه هر روز یک لیوان آب گرم با آب لیمو مصرف کنند.

بوی بد دهان را از بین می برد

Halitosis یک مشکل شایع است و توسط باکتری هایی که در دهان ایجاد می شوند ایجاد می شود. آب لیمو می تواند با از بین بردن باکتری ها ، بوی بد دهان در صبح را کاهش دهد.

پس از خوردن آب و لیمو ، حتماً دهان خود را با آب ساده بشویید تا از آسیب دیدن مینای دندان از اسید سیتریک جلوگیری شود.

سیستم ایمنی شما را تقویت می کند

لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به دلیل پیشگیری و درمان سرماخوردگی یا هرگونه ویروس و بیماری باکتریایی ، مهمترین ماده مغذی شناخته شده است.

هنگامی که استرس دارید سطح ویتامین شما به طرز چشمگیری کاهش می یابد و احتمال ابتلا به بیماری را بیشتر می کند. برای جلوگیری از این ، هیچ پیشگیری بهتر از نوشیدن یک فنجان آب گرم و آب لیمو نیست.

از طرف دیگر ، اگر گلو درد یا خارش دارید ، می توانید از آب لیمو نیز بهره مند شوید. سعی کنید در یک قاشق غذاخوری عسل را با آب و لیمو مخلوط کنید و این کار را در طول روز با چای های گیاهی تکمیل کنید.

باعث بهبود پوست شما می شود

ما همچنین می خواهیم در اینجا به ویتامین C توجه کنیم. با این حال ، در این حالت ما به توانایی آن در ترویج تولید کلاژن اشاره می کنیم. این باعث بهبود یکپارچگی پوست شما می شود ، از بروز چین و چروک و مبارزه با آکنه در هر سنی جلوگیری می کند.

آب لیمو را به آب صبح خود بیفزایید و در طول روز همچنان آبرسانی کنید. به این ترتیب ، از خشکی پوست و سایر مشکلات مانند پف های زیر چشم و ظاهر خسته جلوگیری می کنید.

سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد

مطالعاات نشان می دهد که نوشیدن آب لیمو با آب گرم بر روی معده خالی خطر ابتلا به بیماری های قلبی (بخصوص سکته های مغزی) را کاهش می دهد. همچنین مبارزه با لخته شدن خون و جلوگیری از سکته مغزی ، مزایای سلامتی قلب دیگری نیز دارد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب