فایده های هویج که تا به حال نمی دانستید

هویج پخته یا خام به یک اندازه سالم و خوشمزه است. به علاوه ، فواید بسیاری هم دارد. اگر نمی دانید هویج چه فایده های برای سلامتی شما دارد ، در ادامه بخوانید!

فایده های هویج که تا به حال نمی دانستید

ارزش غذایی هویج

هویج پر از بتا کاروتن است ، این همان چیزی است که به آن رنگ نارنجی می دهد. علاوه بر این ، حاوی ویتامین A ، C ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، B9 ، C ، E ، K ، کولین و مواد معدنی مانند پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، کلسیم و فسفر هستند.

این سبزی عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده است. این منبع همچنین منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی است ، و حاوی هیچ گونه چربی اشباع و کلسترول نیست.

هویج کالری کمی دارد – فقط ۴۰ کالری در ۱۰۰ گرم. به همین دلیل ، آنها گزینه خوبی و سالم برای هر رژیم غذایی مناسب و متعادل هستند.

مزایای هویج

هویج آنتی اکسیدان های بدن را تأمین می کند

هویج مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مانند ویتامین A دارد که به سلامتی بدن کمک می کند. علاوه بر این ، آنها همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ ، دهان و روده را کاهش می دهند.

آن ها همچنین حاوی یک ماده مغذی به نام فالکارینول هستند که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است.

علاوه بر این ، هویج تأثیر مثبتی در بینایی دارد ، خصوصاً وقتی صحبت از دید در شب می شود. این بدان دلیل است که بتاکاروتن و ویتامین A به سلول های شبکیه به درستی کار می کنند.

به کاهش فشار خون کمک می کند

این سبزی تأثیرات مثبتی بر فشار خون دارد. علاوه بر این ، هویج برای تنظیم گردش خون و اطمینان از داشتن قلب و ریه ها از مواد مغذی برای عملکرد صحیح مفید است.

هویج همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش داده و به کاهش فشار خون کمک می کند. این امر به این دلیل است که پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد و به دیواره رگ های خونی اجازه می دهد تا تنش را آزاد کنند.

بیش از حد مصرف نکنید

در حالی که هویج فواید زیادی دارد ، خوردن زیاد آن ها می تواند عوارض جانبی منفی به همراه داشته باشد.

یک مثال ، شرایطی به نام کاروتنوز است ، که وقتی کف دست ها و پاها و سایر نواحی پوست به رنگ نارنجی یا زرد رنگ تبدیل می شود. این به دلیل غلظت بالای کاروتن در خون است. این وضعیت به خودی خود بی ضرر است ، بنابراین ، به سادگی با کاهش مصرف هویج ، آن را درمان خواهید کرد.

مشکل دیگری که در اثر خوردن زیاد هویج بوجود می آید این است که وقتی مقدار زیادی ویتامین A در مدت زمان طولانی مصرف می شود ، فرد ممکن است علائم تهوع ، سرگیجه ، استفراغ و سردرد را تجربه کند.

اگر میزان ویتامین A آنها کاهش نیابد ، می تواند منجر به بیماری بنام Hypervitaminosis A. شود. این یک وضعیت بسیار جدی است که در اثر تجمع مقادیر سمی ویتامین در کبد ایجاد می شود و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

با این حال ، هایپرویتامینوز A به ندرت تنها از خوردن مواد غذایی با ویتامین A اتفاق می افتد. معمولاً برای بدست آوردن میزان ویتامین A برای ایجاد این بیماری ، مکمل های لازم لازم است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب