طرز تهیه قهوه لاته خانگی

کافه لاته یکی از نوشیدنی های پرطرفدار کافی شاپ مخصوصا در روزهای سرد پاییز و زمستان است. مواد اصلی برای تهیه کافه لاته (لته) قهوه اسپرسو کاپوچینو یا قهوه غلیظ و شیر میباشد. تفاوت اصلی کافه لاته با کاپوچینو معمولا در نسبت قهوه به شیر آن است. در کاپوچینو این نسبت‌ها مساوی است اما برای تهیه کافه لاته، قهوه به نسبت یک به سه به شیر جوشیده اضافه می‌شود. همچنین برای تهیه کاپوچینو حتما از اسپرسو استفاده می‌شود اما در کافه لاته این امر اجباری نیست.

طرز تهیه قهوه لاته خانگی

مواد لازم برای تهیه کافه لاته

_شیر ۲ لیوان

_نسکافه، اسپرسو یا قهوه ۲ ق چای‌خوری

_شکر به میزان لازم

– ابتدا شیر را در شیرجوش ریخته و تا قبل از اینکه سر برود زیر آن را خاموش کنید. بعد شیر را در ظرفی بریزید و با همزن برقی آن را به هم بزنید تا حجم آن به یک‌ونیم برابر حجم اولیه شیر برسد.هم‌زدن را طول ندهید زیرا شیر سرد خواهد شد.

درون لیوان‌های مورد نظر، شیر را تا سه چهارم لیوان بریزید. کف شیر و شیر باقیمانده را نیز درون لیوان‌ها تقسیم کنید.

برای این‌کار، تا جایی که ممکن است از قاشق استفاده نکنید زیرا این کار کف شیر را می خواباند. پس مستقیم کف شیر را در لیوان بریزید. بهتر است دو قاشق از کف شیر را نگه دارید.

نسکافه یا اسپرسو را در یک لیوان دیگر ریخته و مقدار کمی آب‌جوش به آن اضافه نمایید، فقط در این حد، که نسکافه یا اسپرسو در آب حل شود.

– حالا زمان اضافه‌کردن نسکافه یا اسپرسو به شیر است. یک قاشق چای‌خوری یا یک نی بزرگ برداشته و آن را از روی کف‌های شیر عبور دهید تا با سطح شیر برخورد کند. حالا نسکافه یا اسپرسو را روی قاشق یا داخل نی بریزید. به این ترتیب؛ بدون اینکه کف شیر روی لیوان خراب بشود، نسکافه یا اسپرسو یا قهوه در شیر ته‌نشین می‌شود.

– کافه لاته شما آماده سرو است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب