طراحی غرفه های نمایشگاهی

غرفه ی نمایشگاهی، انبار و یا انیاری نیست. طراحی غرفه های نمایشگاهی مسئله ای بسیار فراتر از پر کردن فضای داخلی با اشیای موجود در انبار سازمان و یا شرکت است. بعضی از کارفرمایان دقیقا در لحظات پایانی که نزدیک به نمایشگاه است از واحد خدمات میخواهند تا غرفه ی مربوط به خودشان را طراحی و اجرا نمایند. در نهایت این کار میشود غرفه ای با طراحی بی نظم. در این مقاله میخواهیم شما را با یکی از اصول دکوراسیون داخلی اشنا کنیم.

بررسی نکاتی در خصوص طراحی غرفه های نمایشگاهی

غرفه، اثر هنری است غرفه می تواند محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه وی باشد. غرفه، لباس کارفرماست و طراح موظف است بهترین طرح دوخت را برای آن ارائه دهد.غرفه های نمایشگاهی مکانی است که هنر ها در آن نمایان میشوند. مکانی است که میتوان سطح دانش فرهنگی و سلیقه هر کسی را فهمید. در حقسقت غرفه لباس کارفرما میباشد. طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی مبحث و زمینه ای است که تمامی افراد در تمامی رشته ها مانند کامپیوتر، طراحان صنعتی و یا طراحان صحنه میتوانند آن را انجام دهند. اما طراحی غرفه ای که یه طور حرفه ای بخواهد انجام شود را تنها طرحان داخلی میتوانند انجام دهند. برای طراحی این غرفه ها برای انواع مختلف نمایشگاه ها میبایست ایده های نوین را به کار برد تا بازدید کنندگان را جذب کرد.

اولین نکته ی ضروری که همیشه و هر روز طراحان داخلی حرفه ای و یا تجربه در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی یادآور میشوند این است که باید با استفاده از رنگ ها جذابیت داخلی غرفه را زیاد کرد تا بازدیدکنندگان بدون معطلی به سراغ غرفه شما بروند. رنگ ها میتوانند زیبایی غرفه را دو چندان نشنا دهند و باعث شوند تا میزان دیده شدن شما افزایش یابد. پس همیشه در زمان غرفه سازی و یا تزیین غرفه نمایشگاهی خود حتما از تاثیر پذیری رنگ ها استفاده کنید.

طراحان داخلی در بیشترین موارد طراحی تاکید دارند که در زمان طراحی غرفه های نمایشگاهی، از رنگ های بکار رفته در لوگو استفاده کنید. این کار میتواند باعث این شود تا بیشتر در ذهن مخاطبان جا باز کنید. اما در مواردی دیگر باید برای دیده شدن از رنگ های مکمل در کنار هم و به طور هماهنگ استفاده کنید.

به طور مثال، سعی کنید از رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید. ولی نه به مقدار زیاد. در کنار رنگ های گرم، همیشه از رنگ های خنثی مثل خاکستری و یا سفید بهره میبرند تا چشم مخاطب و بازدید کننده خسته نشود. در مبلمان اداری نیز این اصول رنگی باید حتما رعایت شود تا محیط داخلی شرکت و یا اداره را زیبا نشان دهد.