راه های موثر برای درمان گردن درد

اگر زمان زیادی را صرف کار پشت میز می کنید یا اغلب با گردن گرفته از خواب بیدار می شوید ، وقت آن است که به این نکات در مورد چگونگی درمان درد گردن نگاهی بیندازید.

راه های موثر برای درمان گردن درد

چه عواملی باعث درد گردن می شود؟

گردن از نظر ساختاری ، پیچیده است. گردن از مهره های گردنی ، اعصاب و ماهیچه هایی ساخته شده است که از مری و حنجره محافظت می کند. از آنجا که خمیده است ،  از سر پشتیبانی می کند (می تواند بین ۶٫۵ تا ۱۱ پوند وزن داشته باشد) ، مستعد تنش ، درد و گرفتگی است.

شایع ترین علل درد گردن شامل موارد زیر است:

فشار

وضعیت بد

برای مدت طولانی سر را بالا یا پایین نگه داشتن

بالش نامناسب

صدمات یا تصادف

اسپاسم عضلانی ، ناشی از حرکات ناگهانی

این تمرینات به درمان درد گردن کمک می کند:

یک مکان آرام برای استراحت پیدا کنید. روی پشت خود دراز بکشید (در صورت امکان) روی زمین و چشمان خود را ببندید. بازوهای خود را دراز کنید. به آرامی گردن خود را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید ، گویی می گویند “نه”. سپس گوش چپ خود را به سمت شانه چپ خود حرکت دهید. در سمت راست نیز این کار را تکرار کنید.

پشت سر خود روی صندلی بنشینید و خوب تکیه دهید. تمرین های بالا را تکرار کنید ، سپس این تمرین جدید را اضافه کنید: سر خود را بچرخانید ، با شروع لمس چانه به سینه ، شروع کنید. سر خود را به سمت شانه راست خود ، عقب و سپس به سمت چپ حرکت دهید. همین کار را در جهت مخالف انجام دهید.

تکنیک ماساژ: با استفاده از فشار سبک ، دستان خود را روی نوک گردن ، بالا و پایین بکشید. اکنون با استفاده از همین عمل ، ناحیه را از گوش تا شانه های خود درمان کنید. این کار را ۱۰ بار برای هر منطقه انجام دهید. سپس گردن و شانه های خود را ورز دهید و عضلات بین انگشتان و شست را برداشته و روی هر بخش حرکت کنید. این کار را ۱۰ بار انجام دهید.

برای کشش و تقویت گردن ، سر را تا جایی که می توانید خم کنید و سپس تا آن جا که می توانید آن را به عقب کج کنید. هنگامی که آن را به عقب کج کنید ، دهان خود را باز کنید که گویی به حالت خمیازه می روید ، تا فشار عضلانی آزاد شود.

گزینه دیگر تکرار تمرین فوق در ضمن اعمال فشار سبک در ناحیه گردن هنگام حرکت سر به سمت پایین ، و در پیشانی هنگام حرکت سر به عقب است.

یوگا را امتحان کنید. یوگا برای تسکین درد عضلانی بسیار عالی است ، و تمام بدن را کار می اندازد. کشش بسیار خوبی به شما می دهد و به مبارزه با سفتی کمک می کند. یک کلاس در هر هفته بسیار موثر خواهد بود.

داروهای طبیعی برای درمان درد گردن

علاوه بر تمریناتی که هر روز باید انجام شود ، در اینجا چند روش درمانی طبیعی برای تسکین آن تنشی که به تازگی به شما اجازه نمی دهد استراحت کنید:

حمام گرم را آماده کنید. سپس یک دمنوش تهیه کنید که حاوی دو قاشق غذاخوری عسل ، چهار برگ کاهو و پوست سه پرتقال باشد. برای این کار ، یک ظرف آب را جوشانده ، سپس مواد را اضافه کرده و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد. صاف کنید و به آب حمام بیفزایید ،این به شل شدن گردن شما کمک می کند.

چند بار حوله ای را که از روغن رزماری یا روغن مرزنجوش تزریق شده است ، بر روی گردن قرار دهید. همچنین می توانید از چند قطره آرنیکا استفاده کنید.

حداقل دو بار در روز گردن خود را با مخلوطی از مرهم کافور و کمی سیر فشرده ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم و صابون خنک بشویید.

نکات و توصیه های دیگر

هنگام چیدن وسایل از کف زمین مراقب باشید. زانوهای خود را خم کرده و پشت خود را صاف نگه دارید ، با زانوها به طرفین و شی مستقیماً در زیر خود قرار بگیرید. تا جایی که می توانید آن را نزدیک بدن خود نگه دارید.

از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید. آن ها باعث انحنای غیرطبیعی ستون فقرات شده و گردن را به جلو هل می دهند و یک دلیل شایع دردهای گردن است.

هرگز رو به بالا نخوابید. این برای ستون فقرات مضر است و به ناحیه مهره مهره ها آسیب می رساند. از طرف خود با زانوهای نزدیک به سینه ، موقعیت جنین را انتخاب کنید. خوابیدن روی شکم شما تنفس را دشوارتر می کند.

وقتی که سرد است و یا حتی در غروب تابستان ، گردن خود را ببندید ، زیرا یک نسیم سرد باعث گرفتگی و درد گردن می شود.

از عادت های بد مانند شستن موهای خود در سینک ، نگه داشتن تلفن در مقابل شانه و غیره خودداری کنید.

به طور مکرر استراحت کنید ، موقعیت خود را تغییر دهید ، به خصوص هنگام نشستن در مقابل کامپیوتر به مدت طولانی. چند دقیقه از محل کار بیرون بروید و گردن خود ورزش بدهید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب