راه های موثر برای از بین بردن سنگ کلیه

سنگ کلیه رسوبات سختی است که از نمک ، مواد معدنی و سایر مواد باقیمانده در ادرار تشکیل می شود. آن ها می توانند به اندازه یک دانه ماسه کوچک و یا بسیار بزرگتر باشند که باعث انسداد در مجاری ادراری شوند.

راه های موثر برای از بین بردن سنگ کلیه

روند خروج آنها دردناک است و معمولاً با علائم دیگری همراه است. در واقع ، اگر در مجاری ادراری گیر کرده و عفونت هایی ایجاد کنند ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد تا آن ها را از بین ببرد.

شناختن نحوه تشکیل آن ها برای تشخیص زودرس بسیار حائز اهمیت است. هرچه زودتر آنها را تشخیص دهید ، موفقیت بیشتری در مورد درمان خود خواهید داشت. در این مقاله می توانید با علائم اصلی سنگ کلیه و چندین نکته مفید برای جلوگیری از آن ها آشنا شوید.

چرا سنگ کلیه شکل می گیرد؟

سنگ کلیه دلیل خاصی ندارد. عوامل مختلفی وجود دارد که مربوط به داشتن آن ها است. ظاهر آنها در ادرار با مواد متبلور مانند کلسیم ، اگزالات و اسید اوریک بسیار متمرکز است.

این می تواند ناشی از:

نوشیدن آب کافی (کم آبی)

سابقه خانوادگی سنگ کلیه

رژیم های غذایی سرشار از پروتئین ، سدیم یا قند

اضافه وزن یا چاق بودن

شرایط سیستم هضم

عفونت ادراری

مصرف طولانی داروهای خاص

علائم سنگ کلیه

خصوصیات بالینی سنگ کلیه می تواند از بیمار تا بیمار متفاوت باشد. برخی از افراد در مراحل اولیه علائمی نشان نمی دهند. به طور کلی ، درد زمانی بیشتر می شود که سنگ ها بزرگتر شوند.

علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

درد شدید در طرفین بدن ، زیر دنده های شما

درد از پایین شکم تا کشاله ران

احساس سوزش در هنگام ادرار کردن

ادرار صورتی ، قرمز یا قهوه ای

بوی ادرار ناخوشایند

تهوع و استفراغ

نیاز مداوم به ادرار کردن

تب و لرز (در صورت وجود عفونت)

نکاتی برای رهایی از سنگ کلیه

هنگامی که در مراحل اولیه آن به سنگ کلیه مبتلا شده اید ، می توانید برای خلاص شدن از شر سریع تر آن ها اقدامات طبیعی انجام دهید. بسیار مهم است که از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنید و به همین ترتیب سعی کنید در مورد نکاتی که می تواند برای درمان شما مفید باشد سؤال کنید.

میزان مصرف آب را افزایش دهید

نوشیدن آب هر روز یکی از مهم ترین عادت ها برای حفظ سلامت کلیه ها است. مایعات به حفظ بهینه ادرار کمک می کنند و باعث از بین رفتن مانده های موجود در بدن می شوند.

برای جلوگیری از سنگ کلیه ، روزانه ۲ لیتر آب بنوشید.

لیموناد بنوشید

به دلیل خاصیت قلیایی و آبرسانی ، لیموناد یکی از سالم ترین و بهترین نوشیدنی ها برای بهبود روند تجزیه سنگ کلیه است. اثر دیورتیک آن به از بین بردن مایعاتی که در مفاصل شما باقی مانده است کمک می کند و بنابراین باعث پاکسازی مجاری ادراری می شود.

یک ظرف بزرگ لیموناد را آماده کرده و در طول روز آن را بنوشید.

سرکه سیب بنوشید

سرکه سیب ارگانیک یکی از داروهای سنتی برای رفع مشکلات دستگاه ادراری است. اسیدهای طبیعی آن میزان pH بدن را تنظیم می کنند و روند از بین بردن مواد معدنی و پروتئین را تسهیل می کنند.

یک قاشق غذاخوری سرکه را در آب گرم رقیق کنید و صبح آن را قبل از صرف صبحانه بنوشید. حداقل ۳ هفته متوالی آن را بنوشید.

رژیم غذایی خود را بهبود بخشید

همه بیماران مبتلا به این مشکل کلیوی باید رژیم غذایی خود را به طور کامل تغییر دهند. اگرچه روزانه بسیاری از غذاهایی که می خورید مفید هستند ، اما می توانند وضعیت شما را بدتر کنند.

مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات سبوس دار را بیشتر کنید.

مصرف نوشابه ، نوشیدنی انرژی زا و غذاهای فرآوری شده خود را محدود کنید.

مصرف نمک خود را محدود کنید

برای جلوگیری از بروز عوارض سنگ کلیه ، مهم است که مصرف نمک خود را محدود کنید. این ماده نه تنها در تشکیل سنگ تأثیر می گذارد بلکه باعث احتباس آب و التهاب نیز می شود.

از افزودن نمک به غذاهای خود خودداری کنید.

مصرف غذاهای سرشار از سدیم را محدود کنید: سس ها ، کنسروها و غیره.

آب انار بنوشید

آب انار یکی دیگر از مکمل های طبیعی است که می تواند به از بین بردن سنگ کلیه کمک کند. سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی ، ویتامین ها و فیبر است ، برای بهبود عملکرد کلیه شما ایده آل است.

صبح ها یک فنجان آب انار را قبل از صبحانه به مدت ۳ هفته بنوشید.

ناراحتی ناشی از سنگ کلیه بسته به محل قرارگیری در مجاری ادراری شما متفاوت است. در صورت مشاهده هرگونه عارضه ، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب