راه های شگفت انگیز برای تقویت مو

از دست دادن حجم مو یکی از رایج ترین نگرانی های زیبایی در بین زنان امروز است. افرادی که موهای کم پشت دارند در برابر ریزش و ضعف مو آسیب پذیر هستند. به دلایل مختلفی می تواند باعث شکننده و نازک شدن موهای شما شود. برخی از دلایل اصلی عوامل ارثی ، مصرف برخی داروها ، استرس ، قرار گرفتن در معرض محیط ، استفاده از محصولات یا روشهای تهاجمی ، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و تغییرات هورمونی است.

راه های شگفت انگیز برای تقویت مو

مراقب رژیم غذایی خود باشید

آنچه می خورید برای داشتن موهای پرپشت مهم است. پروتئین را از طریق غذاهایی مانند گوشت بدون چربی ، تخم مرغ ، ماهی و پنیر به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر گیاهخوار هستید ، غلات و حبوبات بیشتری مصرف کنید.

چربی هایی را انتخاب کنید که دارای منشأ گیاهی باشند. آجیل ، آووکادو ، روغن آفتابگردان ، روغن سویا و روغن زیتون برای تقویت موهای خوب بسیار عالی هستند زیرا دارای اسید لینولئیک و ویتامین ها هستند.

علاوه بر این ، حتماً مقدار زیادی ویتامین A ، B و C. نیز دریافت کنید که این ها به همراه متابولیسم و ​​آنتی اکسیدان بدن باعث بهبود در شکل گیری و نگهداری سلول ها می شوند.

رژیم غذایی خود را با اسید فولیک ، بیوتین و گوگرد مکمل کنید. نداشتن مقدار کافی از این مواد باعث کاهش تکثیر سلولی می شود که برای داشتن موهای قوی لازم است.

سرانجام ، نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز را فراموش نکنید. هیدراتاسیون مناسب برای بازسازی موهای شما ضروری است.

از شامپو و روغن های خانگی استفاده کنید

شامپوهای تجاری زیادی وجود دارند که ادعای پرپشت کردن مو را دارند. با این حال ، محصولات طبیعی در طولانی مدت به راحتی تهیه می شوند و مقرون به صرفه تر و سالم تر نیز هستند.

اگر این ایده را دوست دارید ، توصیه می کنیم از ترکیب سیر و پیاز ، گزنه ، آووکادو و روغن کرچک استفاده کنید. درست است که بوی آن ها ممکن است بد باشد ، اما نترسید زیرا کاملاً به تقویت فولیکول های مو کمک می کند.

هفته ای یک یا دو بار روغن ها را با استفاده از یک ماساژ نرم پوست سر بمالید و سپس با آب گرم بشویید. برخی از بهترین روغن های مفیدعبارتند از:

_روغن کرچک

_روغن بادام

_روغن نارگیل

_روغن جوجوبا

_آویشن

مواد شیمیایی و روشهای تهاجمی را متوقف کنید

برخی از رنگ موها و شامپوهای تجاری می توانند موهای شما را تضعیف کنند. آنها شامل مواد شیمیایی تهاجمی مانند پارابن ، سولفات ها ، رنگ ها و سیلیکون هستند.

روش های شیمیایی دیگری وجود دارد که باعث از بین رفتن پروتئین موهای شما می شود ، و این باعث لکه دار شدن ، شکننده و نازک شدن آن می شود.

اگر می خواهید موهای نازک را تقویت کنید ، باید مدتی از موهای خود محافظت کنید همچنین محصولات طبیعی را انتخاب کنید و اگر ترجیح می دهید از مارک تجاری استفاده کنید ، مطمئن شوید که حاوی پارابن نیست.

از استرس و اضطراب خودداری کنید

استرس یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. اگر موهای خوبی ندارید و استرس زیادی را پشت سر می گذارید ، در از دست دادن موهای خود آسیب پذیرتر هستید. سعی کنید از استرس خودداری کنید و زندگی آرامی داشته باشید.

اثرات روانی استرس باعث ضعف موهای شما می شود و باعث می شود به راحتی از بین برود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب