خواص شگفت انگیز ریواس برای درمان تیروئید

غده تیروئید غده غدد درون ریز است که برای بدن بسیار مهم است. به طور کلی ، بسیاری از هورمون ها از جمله تیروکسین را ترشح می کند ، که در بسیاری از فرآیندهای بدن نقش دارند و به تنظیم متابولیسم کمک می کنند.

خواص شگفت انگیز ریواس برای درمان تیروئید

غده تیروئید در نای ، بالای استخوان قرار دارد. هورمون هایی که غده تیروئید تولید می کند برای عملکرد صحیح بدن بسیار حیاتی است و تقریباً بر تمام بافت های بدن تأثیر می گذارد. به طور کلی ، هورمون های تیروئید بر رشد ، رشد سیستم عصبی ، متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها و موارد دیگر تأثیر می گذارد.

هر نوع نارسایی یا بیماری تیروئید منجر به عوارضی خواهد شد که بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد. علائم رایج مشکلات تیروئید شامل نوسانات ناگهانی خلق و خوی یا افزایش وزن نامنظم است.

علائم شایع مشکل تیروئید

به طور کلی ، شش علامت شایع وجود دارد که می توانند زودهنگام شما را از هرگونه مشکل احتمالی تیروئید آگاه کنند:

تغییرات ناگهانی در وزن.

گرفتگی متناوب.

تغییر در خلق و خوی بدون دلیل (خستگی ، غم و غیره).

ریزش مو ، ناخن های ضعیف یا تغییر رنگ مو یا ناخن ها.

گرما یا سرما غیر طبیعی.

تغییر در چرخه قاعدگی.

بیماری هایی که بر تیروئید تأثیر می گذارد

پرکاری تیروئید: غده تیروئید بیش از حد هورمون تیروئید تولید می کند.

کم کاری تیروئید: در این حالت غده تیروئید هورمون کافی برای بدن ایجاد نمی کند.

گواتر: بزرگ شدن غیر طبیعی غده.

سرطان.

تیروئیدیت: التهاب غده تیروئید.

تشخیص این اختلالات باید توسط پزشک یا متخصص انجام شود. برای تشخیص این اختلالات باید معاینات و آزمایشات انجام شود و هر نوع درمانی ارائه شود. در بعضی موارد ، ممکن است انجام بیوپسی ، روش های درمانی خاص ، جراحی یا درمان رادیواکتیو لازم باشد.

ریواس و غده تیروئید

ریواس گیاهی است که ممکن است دارای خواص دارویی باشد. می توان آن را به چندین روش مختلف طبخ کرد: در دسرها ، به عنوان همراه با گوشت و ماهی ، بخارپز ، و پخته شده است. ساقه و ریشه آن از نظر معدنی و ویتامین بالایی برخوردار است که خاصیت ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، ضد یبوست و پاک کننده و سم زدایی دارد.

با این حال ، در این مقاله ما بررسی خواهیم کرد که چگونه خواص آن می توانند تیروئید شما را سالم تر کنند.

گواتر و التهاب تیروئید

ریواس دارای غلظت بالایی از امودین است ، یک ماده طبیعی که خاصیت ملین و ضد التهابی دارد. اگر متوجه رشد یا التهاب تیروئید شدید ، می توانید اولین قدم خوردن ریواس را امتحان کنید.

با این حال ، همیشه به یاد داشته باشید که برای تشخیص هر بیماری لازم است به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

منبع ویتامین ها

تیروئید در صورت داشتن مواد معدنی و ویتامین ها به بهترین وجه عملکرد دارد. مصرف ریواس در رژیم غذایی شما می تواند در به دست آوردن مواد مغذی و ویتامین های لازم که به عملکرد تیروئید بهتر کمک می کند ، کمک کند.

ریواس پر از مواد مغذی است ، چند مورد که باید به آن ها توجه کنید شامل موارد زیر است:

ویتامین ها (A ، C ، K ، E و B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 و B9)

مواد معدنی (فسفر ، آهن ، کلسیم ، منیزیم ، مس ، سلنیوم ، روی ، پتاسیم و سدیم)

پاکسازی

آلودگی ، عادت های بد و رژیم غذایی ، فلزات مختلف سنگین و سموم به طور مداوم وارد بدن ما می شوند. این باعث تیروئید و در نتیجه تاثیر در متابولیسم شما و سایر عملکردهای بدن می شود.

برای جلوگیری از این ، می توانید تیروئید را “پاکسازی” کنید. در این حالت ، خواص پاک کننده و سم زدایی ریواس همراه با بافت فیبری آن تقریباً مانند یک پاک کننده طبیعی غده تیروئید است.

ریشه ریواس حاوی غلظت بالایی از تانن ها است. تانن ها به پاکسازی سموم و از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن کمک می کنند ، و همچنین به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند.

پیشگیری از سرطان تیروئید

به لطف توانایی ظاهری ریواس در ریشه کن کردن رادیکال های آزاد و کاهش آسیب های آنها به بافت سلولی که منجر به سرطان می شود ، ریواس ممکن است بتواند به جلوگیری از سرطان تیروئید کمک کند.

همانطور که به وضوح دیده می شود ، ریواس به دلیل فواید مختلف آن نه تنها برای تیروئید بلکه برای کل بدن ، غذایی عالی برای افزودن به هر رژیم غذایی است. به یاد داشته باشید که سالم نگه داشتن تیروئید برای سالم ماندن بقیه اندام های بدن ضروری است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب