ترفندهایی برای رهایی از سینوزیت

سینوزیت نوعی بیماری است که به شدت دردناک است و می تواند کیفیت زندگی کسانی را که از آن رنج می برند را پایین بیاورد. سینوزیت التهاب سینوس ها است که حفره های توخالی در داخل استخوان های موجود در صورت ما هستند که حاوی هوا هستند. آنها در پیشانی ، گونه ها و بینی یافت می شوند.

ترفندهایی برای رهایی از سینوزیت

به طور معمول ، هوا بدون هیچ مشکلی از طریق آنها عبور می کند. اما ، این در افرادی که مشکل سینوزیت  دارند مسدود شده است. این باعث ناراحتی ، درد و مشکل در تنفس می شود.

علائم سینوزیت

این علائم به جدی بودن بیماری بستگی دارد. بارزترین علائم موارد زیر است:

_درد سر ، گونه و بینی

_ترشح مداوم بینی

_تب

_بوی بد دهان

_بینی قرمز

_خستگی و ناراحتی عمومی

_درد دندان هنگام جویدن

_عدم توانایی بویایی

_سرفه که در شب بدتر می شود

بهترین ترفندها برای درمان سینوزیت

با استفاده از این نکات ، تغییراتی را مشاهده خواهید کرد که علائم روزانه شما را تسکین می دهد.

آب نمک

آب نمک به از بین بردن مخاط اضافی و مرطوب کننده منطقه کمک می کند. با این روش مخاط در بینی از بین می رود.

آب نمک را درون یک سرنگ یا قطره چکان بکشید. سرنگ را در دهانه بینی قرار داده و کمی سر خود را به طرف مقابل خم کنید. مایع از سوراخ بینی مخالف بیرون می آید. بینی خود را خالی کنید و سپس در طرف دیگر تکرار کنید. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید.

خوب بخوابید

خوابیدن ۷ یا ۸ ساعت در روز بسیار مهم است. توصیه می شود از دو بالش استفاده کنید تا سر شما در حالت بلندی قرار داشته باشد که به شما در بهتر تنفس کمک می کند. همچنین قرار دادن یک دستگاه بخور در اتاق شما به رطوبت هوا در هنگام خواب کمک می کند و از خشک شدن هوای درون اتاق جلوگیری می کند.

قطره بینی سیر

گفته می شود سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به رفع علائم سینوزیت کمک می کند. یک حبه سیر را به خوبی خرد کرده و با ۴ قاشق غذاخوری آب آن را درون یک قطره چکان قرار دهید.۱۰ قطره در هر سوراخ بینی دو یا سه بار در روز قرار دهید.

مایعات زیادی بنوشید

نوشیدن مایعات زیادی مخاط را رقیق می کند و به بهتر تخلیه آن کمک می کند و به پاکسازی حفره های پارانازال کمک می کند. این کار به کاهش تجمع بیش از حدی که می تواند باعث فشار در این منطقه شود کمک می کند.

رژیم متعادل

یکی از دلایل احتمالی مشکلات سینوس می تواند غذاهایی باشد که باعث ایجاد حساسیت می شوند. حذف آن ها از رژیم غذایی شما می تواند راهی مؤثر برای جلوگیری از سینوزیت باشد.

همچنین ، خوردن غذاهای طبیعی حاوی آنتی اکسیدان می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین مصرف غذاهایی شود که سرشار از ویتامین های A ، B و C هستند نیز به کاهش علائم سینوزیت کمک خواهد کرد.

عوامل مهم دیگر می توانند:

مصرف شیر، مواد تشکیل دهنده شیر می تواند باعث آلرژی شود.

مصرف الکل و مصرف دخانیات.

اگر سینوس های شما در حال کار هستند ، سعی کنید از همه این موارد جلوگیری کنید.

این ترفندها می تواند علائم شما را تسکین دهد و حتی باعث ناپدید شدن آن ها شود. برای موارد شدیدتر باید به دنبال کمک پزشکی باشید. بسیار مهم است که در اسرع وقت به این بیماری رسیدگی کنید تا از بروز مزمن سینوزیت جلوگیری شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب