ترفندهایی برای تمیز کردن دیوارها

گاهی تمیز کردن دیوارها می تواند به یک کار دشوار تبدیل شود خوشبختانه بسته به ماده ای که باعث لکه می شود روش های مختلفی برای خلاص شدن از لکه های روی دیوار وجود دارد. در اینجا چندین ترفند و راهکارهای خانگی برای تمیز کردن دیوارهای رنگ شده آورده شده است.

ترفندهایی برای تمیز کردن دیوارها

تمیز کردن صحیح دیوارها کار آسانی نیست. از این گذشته ، هر دیوار ویژگی های خاص خود را دارد ، و اگر آنها را به خوبی تمیز نکنید ، آن ها کثیف تر می شوند.

مواد پیشنهادی

سرکه و جوش شیرین می تواند برای تمیز کردن بسیاری از سطوح مفید باشد.

دستمال نرم و خشک و تمیز

قلم مو

جارو

سرکه

آمونیاک

آب

جوش شیرین

اسفنج نرم استفاده نشده

ابتدا باید از گرد و غبار و خاک موجود در دیوارها خلاص شوید. می توانید گرد و غبار را با پارچه ای خشک ، گرد و غبار یا با استفاده از جارو برقی آن را تمیز کنید.

پس از آن ،یک مخلوط را با سرکه ، آب ولرم ، جوش شیرین و چند قطره آمونیاک درست کنید. مخلوط را روی قسمت کوچکی از دیوار تست کنید تا مطمئن شوید که به آن آسیب نمی رساند. سپس محلول را با پارچه تمیز روی دیوار بکشید تا لکه کاملاً از بین برود.

پس از تمیز کردن سطح ، می توانید آن را با کمی آب گرم بشویید. اگر دیوار لکه دار شد ، دوباره امتحان کنید و مالش دهید. در آخر ، بگذارید خشک شود.

اگر قسمت مرطوب دارای رنگ متفاوت از بقیه دیوار است ، نگران نباشید زیرا پس از خشک شدن این مشکل حل می شود.

تمیزکردن کاشی ها

از آب مورد استفاده برای جوشاندن سیب زمینی ها استفاده مجدد کنید. یک پارچه را در این آب خیس کنید و کاشی ها را تمیز کنید. این کار برای تمیز کردن و صیقل دادن کاشی ها مناسب است.

همچنین می توانید یک تکه روزنامه تهیه کرده و آن را در مخلوطی از آب و سرکه خیس کنید. با این کار کاشی ها همزمان تمیز و ضد عفونی می شوند.

اگر بوی سرکه را دوست ندارید ، می توانید از آمونیاک نیز استفاده کنید. اما باید مراقب باشید زیرا این محصول خورنده است. بنابراین ، فقط از چند قطره استفاده کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هم ممکن است کثیف شود با این حال ، روش های تمیز کردن آن متفاوت است. هنگامی که نوبت به شستن کاغذ دیواری می رسد ، بهتر است که کمی آب گرم ، مواد شوینده ملایم و کمی سرکه را مخلوط کنید. این مخلوط با کمک یک اسفنج کوچک لکه ها را تمیز می کند. فراموش نکنید که بعد از آن دیوار را پاک کنید.

اگر کاغذ دیواری سفید یا شفاف است ، به جای استفاده از سرکه ، یک قاشق مرباخوری جوش شیرین اضافه کنید.

دیوارهای تمیز با رنگ پلاستیکی

متداول ترین روش این است که دیوارهای خانه خود را با رنگ پلاستیک کنید. هنگام تمیز کردن آنها ، می توانید رویه ی زیر را دنبال کنید تا به آنها آسیب نرسانید:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که گرد و غبارها را با یک گرد و غبار یا جارو برقی پاک کنید.

سپس با آب گرم ، اسفنج و صابون مایع ، دیوار را به صورت نوارهای عمودی که حداقل یک متر عرض داشته باشد ، تمیز کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب