با کودک نافرمان چه باید کرد؟

کودکان نافرمان می توانند سردرد والدین باشند. دوران کودکی یکی از شادترین و چالش برانگیزترین دوران برای والدین است. مراحل ، چالش ها و تغییرات بسیاری وجود دارد که باید با هم روبرو شوند. در همین حال ، آنها باید سعی کنند احترام ، اعتماد و ارتباط بین والدین و فرزند را حفظ کنند.

با کودک نافرمان چه باید کرد؟

کودک نافرمان کیست؟

برای تشخیص اینکه کودک نافرمان چگونه است ، باید مراقب رفتار آنها باشید.

آنها تصمیم میگیرند که همیشه برعکس آنچه شما می خواهید انجام دهند. او از اینکه همیشه مجبور به پیروی از دستورات شما باشد خسته می شود. پس، شروع به شورش در برابر والدین یا هر کس دیگری که به او می گوید کاری کند انجام دهد.

این امر والدین را عصبانی می کند. سپس کودک برای بدست آوردن آنچه می خواهد ، شروع به ایجاد نافرمانی و شورش کودکانه می کند.

كودكان سركش غالباً يك نگرش مشترك ندارند كه بتوان به آساني آن را تشخيص داد. با این حال ، در اینجا چند مورد است که باید به دنبال آن باشید:

نادیده گرفتن خواسته های شما

عدم انجام آنچه به آنها گفته می شود نشانه بارز در کودکان نافرمان است. در این حالت ، کودک سعی می کند با شکستن قوانینی که قرار است پیروی کند ، از قدرت کمی خود استفاده کند.

کودک کارهای روزمره یا مشق شب را انجام نمی دهد

شاید شما بخواهید فرزندتان به عنوان دوست به شما کنارتان باشد تا اعتماد بیشتری بین شما ایجاد شود. این امر معمولاً باعث می شود كه تأثیر متضاد حاصل شود و باعث شود كه فرزند شما احترام شما را نگه ندارد ، و او کارهای مربوط به خودش را انجام ندهد.

او به شما دروغ می گوید

دروغ گفتن یک مشکل نسبتاً شایع در کودکان است. با این حال ، شما باید به این مسئله سریع رسیدگی کنید ، زیرا می تواند از دروغ های کوچک به بزرگ تبدیل شود و در آینده مشکلاتی ایجاد کند.

مهم است که با فرزند خود صحبت کنید ، زیرا این سنی است که آن ها در حال رشد ویژگی های شخصیتی هستند. آن ها اغلب این صفات را در تمام دوران کودکی خود حفظ می کنند و ممکن است در آینده مشکلاتی به وجود آورد.

برای اصلاح کودک نافرمان چه کنیم؟

آنها را برای فعالیت های ورزشی یا هنری ثبت نام کنید

کودکان اغلب به دلیل یکنواخت بودن پیروی همیشگی از قوانین برای رها کردن این امر نافرمانی را انتخاب می کنند.

بنابراین ، ثبت نام آن ها برای فعالیت های ورزشی یا هنری که به آنها علاقه مند هستند ، نه تنها به آن ها کمک می کند تا همه استرس انباشته شده را آزاد کنند ، بلکه عادت و نظم و انضباطی نیز به وجود می آورد.

هنگام نافرمانی امتیازات را از آن ها بگیرید

گرفتن امتیازات هنگام نافرمانی به شما در اصلاح رفتار نامناسب آنها کمک می کند. دور کردن چیزهایی که دوست دارد یا او را سرگرم می کند می تواند در بهبود رفتار مؤثر باشد.

با این حال ، هرگز بدون توضیحات مجازات نکنید. با فرزند خود صحبت کنید و به او بفهمانید که هر عملی عواقب خودش را دارد.

در نتیجه

نافرمانی کودکان رایج تر از آنچه فکر می کنید است ، بنابراین نگران نباشید. همچنین حل این مشکل کار سختی نیست. به دنبال برخی توصیه ها ، یادگیری هر روز درباره فرزندتان ، گوش دادن و صحبت کردن با او ، همگی می تواند به شما در حل نافرمانی او و هر مسئله دیگری که ممکن است پیش بیاید کمک کند.

به عنوان والدین در این شرایط ، شما باید آرام باشید و هیچگونه اقدامات تحریک آمیز انجام ندهید. در حالی که نافرمانی کودک می تواند ناامید کننده باشد ، بهتر است با ارتباطات مناسب و راهکارهای درست این مشکل را حل کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب