انواع پارتیشن شیشه ای

یکی از مهم ترین و شاید بتوان گفت اصولی ترین کار هایی که طراحان داخلی در طراحی دکوراسیون داخلی شرکت ها به سبک مدرن و شیک انجام میدهند، استفاده از پارتیشن های شیشه ای برای جداسازی فضای داخلی محیط کاری میباشد. پارتیشن های شیشه ای علاوه بر این که جلوه ای زیبا و شیک به شرکت ها و یا محیط کاری میدهد، نسبت به پارتیشن های چوبی و یا حتی  آلومینیومی از کیفیت و استحکام بیشتری هم برخودار است. از دیگر مزیت های پارتیشن های شیشه ای این است که تغییری از لحاظ نور و یا میزان روشنایی در هر قسمت به وجود نمی آید و میتواند یک محیط کاملا آرام و ایده آل را برای کارمندان شرکت ها ایجاد کند.

انواع پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای دارای انواع مختلفی هستند که عبارت اند از :  پارتیشن های شیشه ای فریم لس (بدون فریم)، پارتیشن های شیشه ای با فریم آلومینیومی، پارتیشن های شیشه ای تک جداره، پارتیشن های شیشه ای دو جداره. حال در این مقاله میخواهیم سه مدل از پرطرفدار ترین این پارتیشن های شیشه ای را بررسی کنیم:

*مدل اول پارتیشن های شیشه ای فریم لس (بدون فریم): از این مدل پارتیشن ها برای قسمت هایی که می خواهید دیواری تمام شیشه ای داشته باشید، بکار میرود. این مدل پارتیشن های شیشه ای زیبایی دو چندانی را به محیط کاری شما می دهد. در این مدل بی نظیر فقط در قسمت بالایی و پایینی پارتیشن شیشه ای از پروفیل های شیشه ای استفاده می کنند و در ناحیه ی شیشه هیچ گونه آلومینیومی هم وجود ندارد. آلومینیوم استفاده شده، مقاومت بالایی در برار خوردگی دارد و استحکام زیادی هم در نگه داشتن شیشه دارد. از دیگر امکانات آن جنس شیشه بکار رفته است که از جنس شیشه سکوریت (نشکن) می باشد. این پارتیشن ها را میتوانید برای مکان هایی که قرار است محیطی برای مذاکره باشد هم مناسب است. با گذاشتن مبلمان اداری این قسمت را میتوان بسیار زیبا درآورد.

*مدل دوم پارتیشن های شیشه ای با فریم آلومینیومی: این مدل پارتیشن ها را اغلب برای اداره ها و یا بهترین مکان بیمارستان ها برای جداسازی فضا های کوچک و یا بزرگ از هم استفاده می کنند. مدت زمان لازم برای نصب این مدل پارتیشن های شیشه ای یک روزه است. جنس پروفیل به کار رفته آلومینیوم است که دارای استحکام بسیار بالا و مقاوم در برابر خوردگی میباشد و توانایی نگه داشتن شیشه را هم دارد. جنس شیشه ی به کار رفته در پارتیشن های شیشه ای از این مدل ، شیشه سکوریت (نشکن) است. در زمان طراحی مبلمان اداری برای این محیط ها دقت کنید تا بتوانید ست خوبی را انتخاب کنید.

*مدل سوم پارتیشن شیشه ای تک جداره: این نوع پارتیشن ها راه حلی بسیار ایده آل برای مواردی است که اولویت اصلی شما انعطاف پذیری و قیمت پارتیشن های شیشه ای باشد. این مدل زیبا و ایده آل را میتوان جایگزین مناسبی برای دیوار های جامد دانست و بهترین ایده برای تقسیم بندی فضا های مختلف داخلی شرکت و یا حتی برای اداره ها. پارتیشن های شیشه ای تک جداره نیز دارای دو مدل فریم لس و با فریم آلومینیومی میباشد. اینکه از کدام مدل استفاده کنیم کاملا بستگی به معماری داخلی محیط مورد نظر دارد.