آبرسان های طبیعی پوست را بشناسید

حقیقت این است که رژیم غذایی چه در داخل و چه در خارج از بدن تأثیر زیادی دارد. آنچه می خورید می تواند از اندام شما مراقبت کند یا به آن ها آسیب برساند ، درجه حرارت بدن را حفظ کند و بر هضم غذا تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. همچنین می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد ، و در این مطلب غذاهای مختلفی که پوست شما را آبرسانی می کنند را ذکر خواهیم کرد.

آبرسان های طبیعی پوست را بشناسید

در ابتدا ضمن نوشیدن آب کافی در طول روز ضروری است که میزان نمک مصرفی خود را محدود کنید زیرا سدیم باعث می شود مایعات حفظ شود و همین مسئله دفع سموم را پیچیده می کند.

هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین C است که به داشتن پوست مرطوب بسیار عالی است. این میوه از ۹۲٪ آب تشکیل شده است ، همچنین می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. علاوه بر این می تواند به جلوگیری از انواع مختلف سرطان مانند پروستات ، تخمدان ، رحم ، دهان ، حلق ، مری ، ریه ها و لوزالمعده کمک کند.

گوجه فرنگی

از آنجا که گوجه فرنگی ها از لیکوپن (یک آنتی اکسیدان قدرتمند) تشکیل شده اند ، آن ها محافظ مهمی برای پوست هستند و به مبارزه با پیری و آکنه کمک می کنند. گوجه فرنگی از ۹۴٪  آب تشکیل شده است و به طور متوسط ​​۲۰ کالری دارد. علاوه براین ، آنها منبع پتاسیم ، فسفر و ویتامین A و C هستند.

سیب

سیب حاوی ۸۶٪ آب است. خوردن یک سیب در روز فیبر مورد نیاز بدن را نیز به شما می دهد. این میوه یکی از میوه هایی است که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. به همین دلیل می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی ، خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری های قلبی کمک کند.

پاپایا

پاپایا نیز به هضم غذا کمک می کند ، انرژی بیشتری به بدن می دهد تا پوست شما ترمیم شود که به نوبه خود به درخشیدن آن کمک می کند. همچنین ، به دلیل داشتن ویتامین A ، به عملکرد صحیح اندام های شما کمک می کند.

سبزیجات

اسفناج و کاهو دارای ۹۵٪ آب ، سرشار از ویتامین های A و C هستند و در مراقبت از پوست شما بسیار مفید هستند. آنها دارای مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند که به از بین بردن سموم و ناخالصی های پوست از سم زدایی کمک می کنند. آنها همچنین می توانند به جلوگیری از سرطان ، حفظ حافظه و سلامت بینایی شما کمک کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت همان خصوصیات گوجه فرنگی را دارد زیرا حاوی لیکوپن و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که در نتیجه پوست شما را پاک و بدون آکنه نگه می دارد.

خیار

خیار پوست شما را آبرسانی می کند. آنها از ۶۵ درصد آب تشکیل شده اند ، تنها ۱۷ کالری  دارند و حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم ، ویتامین C و فیبر هستند. در نتیجه ، خیاربرای هضم غذا عالی هستند ، و توصیه می کنیم برای استفاده از مزایای آن ، آنها را به صورت خام مصرف کنید.

آب پرتقال

آب پرتقال حاوی  ۸۸٪ آب است ، سرشار از پتاسیم ، ویتامین C ، کلسیم ، اسید فولیک هستند و مواد مغذی لازم برای ترمیم پوست را دارند.

به یاد داشته باشید که برای سالم ماندن ضروری است که شما به خوبی غذا بخورید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب