روش های پاک کردن لکه جوهر از لباس

اگر فرزندانتان در سن مدرسه هستند ، به احتمال زیاد قبلاً با حذف لکه های جوهر از لباسهایشان با این مشکل روبرو شده اید. حتی اگر بارها و بارها لباس را بشویید ، پاک کردن آنها بسیار دشوار است. نگران نباشید این لکه ها پاک شدنی هستند!

روش های پاک کردن لکه جوهر از لباس

قبل از شروع:

برخی از عواملی وجود دارد که قبل از تلاش برای از بین بردن لکه باید به آنها توجه کنید. اگر این عوامل را در نظر نگیرید ، می توانید با پخش کردن جوهر  پاک کردن آن لکه ها را سخت تر کنید.

هرچه زودتر لکه برداشته شود ، بهتر است

این قانون تقریباً در مورد انواع لکه ها صدق می کند. لازم نیست هر بار که به خانه بروید ، جستجوی دقیق در مورد لباس کودک خود انجام دهید ، اما مهم است که سریع عمل کنید تا روند از بین بردن لکه سخت تر نشود.

اگر سریع آن را پیدا کردید ، از یک تکه کاغذ استفاده کنید تا جوهر تازه ای که در آن وجود دارد را از بین ببرید.

هنوز لکه پاک نشده

شستن لباس قبل از اینکه طور کامل لکه ها از بین برود ، رنگدانه ها و رزین ها را در پارچه پخش می کند و در نتیجه حذف آن بسیار مشکل تر خواهد شد. از انجام این کار خودداری کنید.

نوع پارچه

در مرحله بعد ، مهم است که بررسی کنید با چه پارچه ای سر و کار دارید. با این کار مشخص می شود که برای پاک کردن لکه آن باید از چه عناصری استفاده کنید.

شیر

اسیدیته خفیف شیر به همراه برخی از ترکیبات موجود در آن ، به حل لکه های جوهر کمک می کند. برای استفاده از آن ، پس از خیساندن جوهر تازه همانطور که در بالا گفته شد ، باید ۵ تا ۶ ساعت لباس را در شیر گرم خیس کنید.

لکه به تدریج سبک تر می شود تا خشک شود. سپس می توانید آن را به طور عادی بشویید.

لیمو

یکی دیگر از ترفندهای طبیعی برای از بین بردن لکه های جوهر از لباس ، آب لیمو است. در حقیقت ، آب لیمو به عنوان ماده سفید کننده عمل می کند و لکه ها را از برخی پارچه ها برطرف می کند. برای این روش به آب نصف لیمو و یک تکه پنبه نیاز دارید.

پنبه را با آب لیمو مرطوب کنید و آن را برای چند ثانیه روی لکه بمالید ، سپس این کار را تکرار کنید تا جوهر ناپدید شود. سپس ، لباس را طبق معمول همیشه بشویید.

استون

استون همچنین به عنوان پروپانون یا لاک پاک کننده ناخن شناخته می شود ، استون یک ترکیب شیمیایی است که از دیگر کاربردها به عنوان حلال برای مواد شیمیایی استفاده می شود. استون به از بین بردن لکه های جوهر قلم از لباس کمک می کند.

اما ، این محصول روی پارچه ها بسیار تهاجمی است و می تواند به آنها آسیب برساند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب