کاهش قیمت دلار در بازار

در پی تشدید اختلافات میان آمریکا و چین در حوزه تجارت و اقتصاد کاهش رشد اقتصاد جهانی همچنان تعیین کننده میزان رشد بازارهای جهانی است. ین ژاپن در معاملات امروز ۰.۳ درصد در برابر دلار عقب رفت و هر دلار به ازای ۱۰۹.۷۳ ین مبادله شد. در برابر دلار استرالیا نیز ین ژاپن ۰.۵ درصد عقب رفت و به ازای ۷۸.۲۶۱۰ ین مبادله شد.

دلار استرالیا که امروز روز خوبی را سپری کرد ۰.۱۵ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت به‌گونه‌ای که هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۰۰۸ دلار استرالیا مبادله شد. میشل مک کارتنی، استراتژیست ارزی موسسه ” سی ام سی مارکتس” گفت: نگرانی‌های زیادی از رشد اقتصاد جهانی و تنش‌های تجاری وجود دارد که هدایت بازارها را در دست گرفته است.از ماه دسامبر گذشته بازرهای جهانی در مسیر اصلاحی خود قرار گرفتند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در سطح ۹۶.۳۲ واحد قرار گرفت. در برابر یورو و پوند، دلار نزولی بود به‌گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۳۶۷ دلار و هر پوند به ازای ۱.۲۹۶۱ دلار مبادله شد.پوند انگلیس نیز در حال جاضر در مسیر حرکت تا قیمت ثبتی خود در ماه نوامبر سال گذشته است.