مانند یک فرد بالغ رفتار کنید

رسیدن به سن قانونی خود به خود باعث رسیدن به بلوغ نمی شود، برخی افراد از نظر جسمی به بلوغ م رسند ولی از نظر عاطفی هنوز رشد نکرده اند و راه زیادی تا رسیدن به بلوغ پیش رویشان دارند. برای اینکه مثل یک انسان نابالغ رفتار نکنید باید صفات خاصی از خود را به نمایش بگذارید.

مانند یک فرد بالغ رفتار کنید

احساسات خود را کنترل کنید

یک فرد بالغ به جای اینکه به راحتی در برابر بعضی اتفاقات عصبانی شود، به سرعت عصبانیت خود را کنترل می کند. بالغ بودن به این معنی است که کمتر در احساسات خود غرق خواهید شوید.

مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید

مردم در طول روز انتخاباتی می کنند که ممکن است عواقب خودش را داشته باشد انسان بالغ نسبت به اقدامات خود پاسخگو خواهد بود و تقصیر را گردن کسی نمی اندازد.

شکرگزار آنچه دارید باشید

یکی دیگر از ویژگی های یک فرد بالغ این است که به جای شکایت از آنچه ندارد ،شکرگزار آنچه دارد است. انسان هایی که دائم از همه چیز  شکایت میکنند برای هیچکس جذاب نیستند.

خودتان را آن طور که هستید قبول کنید

پذیرفتن خود آنگونه که هستید کار ساده ای نیست ، به خصوص وقتی دیگران به شما بگویند شما باید تغییر کنید! اما شما فردی بالغ هستید ، خود را در آغوش بگیرید و به خود اعتماد کنید. به جای اینکه احساس کم بودن کنید و به هر قیمتی بخواهید دیگران را خوشحال کنید، خودتان باشید و این خود را دوست بدارید.

به فکر دیگران هم باشید

دلسوزی بخشی از بلوغ است. به جای این که همیشه منافع خود را در اولویت قرار دهید ، به فکر افراد دیگر هم باشید. فداکاری برای دیگران قبل از دنبال کردن خواسته های شخصی شما انجام می شود. وقتی افراد دیگر موفق شوند ، شما به جای اینکه به آنها حسادت کنید ، خوشحال شوید.

انعطاف پذیری خود را نشان دهید

همه چیز همیشه مطابق برنامه ریزی و خواسته ی شما نیست ، باید بتوانید با موقعیت ها سازگار شوید و روی پاهای خود بایستید. فردی لجباز، سرسخت و تغییر ناپذیر فقط مختص افراد نابالغ است.

قضاوت نکنید

شما نمی توانید با کفش های دیگران راه بروید! نمی توانید دیگران را قضاوت و یا سرزنش کنید. قضاوت کردن کار افراد نابالغ است هر انسانی برای کارهای خود دلیل دارد.

قبول کنید که نمی دانید

ممکن است بعضی ها خیلی دانا باشند،اما رفته رفته با رشد بلوغ  متوجه خواهید شد که چیزهای بسیاری وجود دارد که شما نمی دانید. اگر بالغ هستید ، غرور خود را کنار بگذارید و مایل به یادگیری باشید ، حتی از کسی که از شما کوچکتر است.

همیشه به دنبال رشد و پیشرفت باشید

بالغ بودن به این معنی است که شما هرگز خود راضی نخواهید بود و فکر می کنید که همیشه باید درحال رشد باشید. فرد بالغ معتقد است که همیشه جای پیشرفت وجود دارد. او همیشه می خواهد نسخه بهتری از خودش را ارائه دهد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب