فواید شگفت انگیز آویشن

فواید و کاربردهای بیشماری برای آویشن وجود دارد. در واقع ، این یکی از رایج ترین ادویه ها در طبخ غذاها است که عطر و طعم دلنشینی دارد. در این مقاله ، ما در مورد برخی از خواص این گیاه و کاربردهای باستانی آن برای شما خواهیم گفت.

فواید شگفت انگیز آویشن

آویشن

آویشن ، به عنوان Thymus vulgaris شناخته می شود ،در آب و هوای گرم به عنوان درختچه ای با گل های کوچک بنفش و برگ هایی که در اطراف شاخه ها رشد می کنند.

تهیه این نوع گیاه بسیار آسان است. شما می توانید آن را در عطاری ها، فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید ، حتی اگر یک باغ داشته باشید می توانید خودتان آن را پرورش دهید زیرا برای رشد نیاز به مراقبت های اضافی لازم نیست.

حتی اگر اغلب به عنوان ادویه ای برای تهیه طعم و عطر سوپ ها ، کرم ها و حتی گوشت ها مورد استفاده قرار می گیرد ، می توانید از خواص غذایی آن چیزهای بیشتری کسب کنید.

مزایای آویشن

یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها است

فواید متعدد آویشن آن را به یک گیاه بسیار مناسب برای اهداف مختلف تبدیل می کند.

خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده آویشن آن را به یک درمان موثر آکنه تبدیل می کند. دلیل این امر این است که به از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد مشکلات پوستی می شوند ، کمک می کنند.

آویشن یک ضد عفونی کننده عالی است که میکروارگانیسم های ایجاد کننده عفونت را از بین می برد. بنابراین ، برای مبتلایان به فارنژیت و یا التهاب گلو توصیه می شود.

همچنین روغن آویشن برای درمان قارچ های پوستی به خصوص در دست و پا مفید است. برای انجام این کار ، آن ها را در محلول آب و چند قطره روغن آویشن فرو کنید. سپس ، حداقل ۲۰ دقیقه آن ها را مرطوب کنید.

علاوه بر این ، آویشن یک درمان عالی برای کم خونی است زیرا حاوی آهن است. همچنین هضم غذا را تسهیل می کند زیرا از بروز اسپاسم معده و همچنین تجمع گازهایی که منجر به درد می شوند جلوگیری می کند. برای بهره مندی از این مزایا ، چای آویشن بنوشید.

آویشن یک درمان عالی برای درمان علائم چرخه قاعدگی شما است. این فایده به این دلیل است که باعث کاهش درد قاعدگی و بقیه علائمی که با آن همراه است مانند سردرد ، درد بدن و احتباس مایعات است.

برای پخت و پز عالی است

آویشن چاشنی های بیشماری را برای غذاهای بیشمار فراهم می کند. به علاوه ، برگ ها برای تزئین ظروف عالی هستند. همچنین به عنوان یک چاشنی برای تقویت طعم سوپ ها ، کرم ها و خورش ها توصیه می شود.

آویشن یک قارچ کش طبیعی است

از جمله فواید بسیاری از آویشن ، قارچ کش طبیعی است که به کاهش آفات و بیماری ها کمک می کند.

این گیاه دارای یک عمل ضد عفونی کننده قارچی ، حشره کش است. علاوه بر این ، زنبورها را جذب می کند. در همین حال ، جوهر آویشن قرمز یک عمل درمانی و پیشگیرانه بر روی محصولات زراعی تحت تأثیر قارچ ها و باکتری ها دارد.

این یک روش عالی و غیر سمی برای درمان گیاهان و جلوگیری از آفات است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب