طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

سیر گیاهی است علفی که بیش از ۷۰۰۰ سال به عنوان یک ماده دارویی از آن استفاده میشود. برای مقابله با سرماخوردگی، کاهش فشار خون و کلسترول، سیر میتواند یکی از بهترین درمان‌ها به روش سنتی باشد اما علاوه بر این موارد برای درمان طاسی سکه ای و یا حتی ریزش مو هم از این گیاه استفاده می کنند. سیر حاوی آنتی اکسیدان است که باعث تقویت موی سر میشود. در ادامه میخواهیم ماسک های خانگی را معرفی کنیم که به تقویت مو کمک شایانی می کند.


ماسک سیر، عسل و آبلیمو

در این ماسک باید آب ۸ حبه سیر را بگیرید و سپس با یک قاشق غذاخوری عسل و آبلیمو ترکیب کنید. ابتدا مو‌هایتان را کمی با آب خیس کنید و بعد ترکیب بدست آمده را روی کف سر و رو موهایتان استفاده کنید. صبر کنید تا ۲۰ دقیقه روی سر بماند و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک میتوانید هفته ای دو بار با سه بار استفاده کنید.


ماسک سیر و روغن زیتون

سیر‌ها را بعد از پوست کندن له کنید. کمی روغن زیتون را در ماهی تابه گرم کرده و سپس روی پوره سیر بدست آمده بریزید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن آماده شده را در یک بطری شیشه‌ای ریخته و بگذارید تا دو تا سه روز بماند. می توانید هفته‌ای دوبار این ماسک خانگی مفید را روی پوست سرتان بگذارید و سپس ماساژ دهید. ماسک را به مدت یک ساعت روی موهایتان بگذارید و سپس با آب ولرم به آرامی بشویید.