طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

در مقالات قبلی در مورد دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری در محیط های کاری صحبت کردیم. اما در این مقاله می خواهیم شما را با انواع مختلف دیگر دکوراسیون داخلی مانند فروشگاه های مواد غذایی آشنا کنیم. از آنجایی که امروزه فروشگاه های زنجیره ای زیادی افتتتح شده است، میخواهیم نحوه چیدمان محصولات و قوانین موجود در طراحی دکوراسیون این محیط ها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه غذایی:

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی نیاز دارد تا دقت زیادی شود. به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما برای طراحی دکوراسیون فروشگاه غذایی از بهترین شرکت دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. در طراحی فروشگاه ها قدم اول تهیه قفسه هایی برای قرار دادن و یا دسته بندی محصولات است. در ادامه نکاتی مهم در خصوص نحوه چیدمان محصولات و کالا ها صحبت می کنیم.

– محصولاتی مانند شیر، پنیر، نان و .. که نیار روزانه مشتریان است را در انتهای مغازه ها قرار دهید. مشتری برای گرفتن این محصولات تا انتهای مغازه آمده و از کنار دیگر محصولات هم رد می شود و اگر چیز دیگری نیاز داشت، ان را بر میدارد.

– طراحان داخلی معتقدند که بیش از ۷۰ درصد مردم در هنگام ورود به مکانی در ابتدا سمت راست خود را نگاه می کنند.بنابراین بهتر است تا اجناس و کالاهای مهم را در سمت راست قرار دهید.

– اجناس گران قیمت در قفسه های بالا، جایی که هم سطح با چشم مشتری باشد و اجناس ارزان تر در طبقه های پایین تر. این کار در تفکیک پذیری اجناس در ذهن مشتری تاثیر دارد.

طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

– برای آنکه مشتریان کالاهای مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند، باید محصولاتی که به هم مرتبط هستند را در یک ردیف و در کنار هم قرار دهید. گذاشتن کالا های غیر مرتبط در کنار هم فقط باعث گیج شدن مشتری می شود.

– در تمامی اصول دکوراسیون داخلی که در مقاله های قبلی با عنوان “اصول طراحی داخلی” و “مبانی اولیه دکوراسیون داخلی” بیان کردیم، نور پردازی مهم ترین اصل در بود. پس در این مکان ها هم باید این اصل رعایت شود تا مشتریان بتوانند نوشه ریز روی محصولات را به دقت خوانده و درست خرید کنند.

– برای محصولات خود حتما اتیکت تهیه کنید و با خط خوانا قیمت و توضیح محصول را بر روی آنها بنویسید. همیشه حواستان به تاریخ انقضای محصولاتتان باشد.