روش های طبیعی درمان فوری سردرد

سردرد احتمالاً یکی از بیماری هایی است که درمان آن در زندگی روزمره بسیار دشوار است. چندین بار در طول سال ، ممکن است شما دچار سردرد شوید که به عنوان یک مانع در کارهای روزمره شما قرار می گیرد. با این وجود ، داروهای خانگی وجود دارند که ممکن است در رفع ناراحتی و رهایی از سردردها به شما کمک کند.

روش های طبیعی درمان فوری سردرد

چرا سردرد می گیریم؟

سردرد یکی از شایع ترین مشکلات است که ناشی از التهاب در قسمت داخلی جمجمه است و در بیشتر موارد به دلیل استرس زیاد یا کمبود خواب ایجاد می شود. در موارد دیگر ، آنها در اثر اختلالات سیستم عروقی ایجاد می شوند. گشاد شدن رگ های خونی باعث ایجاد فشار داخلی می شود که سپس به سردردهای آزار دهنده تبدیل می شود.

انواع مختلفی از این نوع ناراحتی وجود دارد ، از سردردهای ساده گرفته تا میگرن های پیچیده تر که در آن درد طولانی می شود یا ضربان میگیرد و در موارد جدی تر ممکن است همراه با آن از جمله حساسیت به نور باشد.

چگونه سردرد را تسکین دهیم؟

حمام آب گرم

حمام کردن همیشه یک راهکار مفید برای خلاص شدن از شر تنش است. با توجه به اینکه سردرد می تواند در اثر استرس بیش از حد ایجاد شود ، این کار ممکن است برای رهایی از شر آن کافی باشد.

همچنین ، اگر از روغن های طبیعی استفاده می کنید، ممکن است برای خلاص شدن از انواع سردرد موثر باشد.

۱ وان آب گرم

۵۰ گرم نمک معطر

وان را با آب گرم پر کنید و نمک های معطر اضافه کنید. در آن غوطه ور شوید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنید.

ماساژ سر

انجام ماساژ سر برای رفع تنش یکی از گزینه های موثر برای خلاص شدن از شر سردرد است. فشار دادن برخی از نقاط روی سطح جمجمه می تواند ناراحتی را از بین ببرد ، خصوصاً اگر ماساژ با روغن اسطوخودوس انجام شود.

چای بابونه

به نظر می رسد چای بابونه تقریباً برای هر چیزی یک درمان مؤثر است. از خواص آن این  است که درد معده را کاهش می دهد ، و برای خلاص شدن از سردرد بسیار مؤثر است.

۳۰ گرم بابونه

۵۰۰ میلی لیتر آب

شکر

آب را گرم کنید تا به جوش برسد. بابونه را اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. دمنوش را صاف کرده و در یک فنجان سرو کنید کمی شکر به آن اضافه شود تا مزه دار شود.

سرکه سیب

از جمله مزایای بسیاری سرکه سیب این است که می تواند به آرامش تنش کمک کند ، سرکه سیب برای رهایی از سردرد نیز مفید است. ممکن است این روش درمانی کمی ناخوشایند باشد ،اما یک تأثیر فوری دارد. خوردن وعده های کوچک سرکه سیب می تواند به سرعت سردرد شما را تسکین دهد.

۲۰۰ میلی لیتر آب

۱۰ میلی لیتر سرکه سیب

حداقل یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در سه لیوان آب در طول روز اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که آب در دمای اتاق قرار دارد ، زیرا آب بسیار سرد می تواند تنش بیشتری در سر ایجاد کند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب