راه های از بین بردن بوی کفش

علت اصلی وجود بو در کفش باکتری ها هستند.لذا برای جلوگیری از بوی بد کفش ،نسبت به از بین بردن باکتریها اقدام نمایید.
برای از بین بردن بوی پاها و کفش هایتان به توصیه های زیر عمل کنید:

۱- داخل و بیرون کفش را با مواد شوینده بشویید.
۲- داخل کفشتان جوش شیرین بریزید و بگذارید یک شب بماند. سپس آنرا تکانده و کفشتان را بپوشید.
۳- داخل کفش، کمی جوش شیرین بریزید. سپس کفش را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید و داخل فریزر قرار دهید. جوش شیرین، بوی بد کفش را از بین می برد و سرما باکتری های مولد بو را می کشد.
۴- داخل دو جوراب کهنه، جوش شیرین پُر کنید و سر آنها را گره بزنید. داخل هر کفش یکی از این جوراب ها را قرار دهید تا بو را از بین ببرد. این کار نسبت به پاشیدن جوش شیرین در داخل کف، کثیف کاری کمتری دارد و برای مدت طولانی تری بوی کفش را از بین می برد.
۵- هر روز داخل کفش تان مواد ضدعفونی کننده یا بو زدا بپاشید، مخصوصا از آنهایی که مخصوص بوی بد پا هستند.
۶- کمی الکل ضد عفونی کننده داخل یک شیشه ی عطر خالی بریزید و به سطح داخلی کفش بودار بپاشید. سپس کفش را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. کمی هم جوش شیرین داخل کفش بریزید تا هر نوع بوی باقیمانده را از بین ببرد.
۷- پودرهایی در داروخانه ها وجود دارند که با ریختن آن در داخل کفش میتانید بوی کفشتان را برطرف نمایید.
۸- از کفی های از بین برنده بو در کفش تان استفاده کنید. این کفی ها، پاهای شما را خشک نگه می دارند و جلوی رشد باکتری های مولد بو را می گیرند.
۹- پاهای تان را با صابون بشویید. هنگام شستن دقت کنید تا لای انگشتان پاهای تان نیز به خوبی تمیز شوند. بعدا پاها را کاملا با پارچه یا حوله خشک کنید
۱۰- اگر پاهای تان خیلی عرق می کنند، برای کاهش رطوبت پاهای تان از ضد تعریق ها استفاده کنید. سعی کنید از ضد تعریق های مخصوص پا استفاده کنید تا از ضد تعریق های مخصوص زیر بغل
۱۱- هر وقت کفش می پوشید، حتما جوراب هم بپوشید. جورابی بپوشید که عرق را جذب نماید .جوراب های پلاستیکی و نایلونی آب را جذب نمیکنند اما جوراب های نخی موجب جذب عرق میشوند. اگر پاهای تان خیلی عرق می کنند، یک یا دو بار در روز جوراب هایتان را عوض کنید.
۱۲ کفشی بپوشید که امکان تبادل هوا داشته باشد؛ مثل صندل یا کفش های پارچه ای و سوراخ دار. برای کاهش باکتری های مولد بوی بد، باید پاهایتان را از کفش در آورید تا هوای آزاد به آنها بخورد.
۱۳- از هر کفش یک روز در میان استفاده نمایید تا رطوبت داخل آن بطور کامل خشک شود
۱۴- بعد از این که فعالیت زیادی داشتید و پاهای تان خیلی عرق کردند، کفی کفش تان را در آورید و ۲۴ ساعت در هوای آزاد قرار دهید. همچنین اگر داخل کفش تان خیس شده بود، بایستی کفی آن را در آورید تا خشک شود.
۱۵- هرگز زمانی که پایتان خیس است آنرا داخل کفشتان فرو نبرید.در صوتیکه داخل کفشتان رطوبت دارد میتوانید پودر ذرت یا تالک داخل آن باشید.