درمان های ساده برای منافذ باز صورت

شاید اولین چیزی که باید باید درباره منافذ باز صورت بدانید این باشد که همه ما این منافذ را داریم، کار این منافذ رساندن اکسیژن به پوست است. گاهی اوقات این منافذ بیشتر از آن که به چشم دیگران بیاید به چشم خودتان می آید و آزارتان می دهد در این مواقع کافی است فقط  روتین پوستی تان را انجام دهید.

درمان های ساده برای منافذ باز صورت

علت ایجاد این منافذ زیاد است، ممکن است به طور ژنتیکی منافذ باز داشته باشید یا شاید زیاد تعریق میکنید، گاهی با افزایش سن این منافذ باز می شوند، استفاده بیش از حد از کرم پودرها، رژیم غذایی نامناسب و سیگار کشیدن هم باعث باز شدن منافذ پوستتان خواهد شد.

درمان

_ از کرم پودر کمتر استفاده کنید. وقتی شما با کرم پودر این منافذ را می پوشانید آن ها برای نفس کشیدن مجبور میشوند بیشتر باز شوند.

_ پوستتان را مرتب تمیز کنید و روتین پوستی داشته باشید(میسلار، شوینده،تونر، آبرسان و مرطوب کننده)

_هفته ای یک تا دو بار پوستتان را خوب تمیز کنید و بخور بدهید و بعد از آن صورتتان را با آب سرد بشویید این کار به بسته شدن منافذ کمک زیادی می کند.

_ از یخ استفاده کنید. یخ هم تا حد زیادی باعث بسته شدن منافذ پوست می شود، فقط مراقب باشید آن را مستقیم روی پوستتان نگذارید.

_ کرم های حاوی سالیسیک اسید یا گلیکولیک هم در بستن منافذ کمک زیادی می کنند اما به دلیل اسیدی بودنشان حتما با تجویز پزشک استفاده کنید.

_ انجام میکرودرم هم منافذتان را تا حد زیادی میبندد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب