خواص اعجاب آور زنجبیل

شاید زمانی که م یخواهید غذایی با خاصیت های مفید درست کنید ابتدا زنجیبل به ذهنتان نرسد اما باید بدانید زنجبیل فواید بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد که در این مطلب به چند نمونه آن اشاره کردیم.

خواص اعجاب آور زنجبیل

ضد لک

آنتی اکسیدان قوی موجود در زنجبیل تازه ضد لک است و جای زخم و لکه های پیری را به مرور زمان از بین می برد.

تسکین التهاب پوست

زنجبیل یک ضد التهاب کاملا طبیعی است و گردش خون را تقویت می کند. کسانی که بیماری اگزما دارند چند قطره روغن زنجبیل را به یک بطری روغن نارگیل و زنجبیل اضافه کنند و استفاده کنند که بسیار آرامبخش است.

درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری است که هیچ راه فراری از آن نیست، زنجبیل می تواند موثر باشد. زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است. هنگام سرماخوردگی هیچ چیزی آرامبخش تر از نوشیدن یم فنجان چای زنجبیل نیست.

درمان شوره سر

زنجبیل خاصیت ضدعفونی دارد و با قارچ هایی که باعث شوره سر میشود مبارزه میکند. کمی زنجبیل را رنده کنید و در یک لیتر آب بریزید و مستقیما به کف سر بزنید.

جوان کننده طبیعی

محققان براساس آزمایشاتی که روی حیوانات انجام شده است به این نتیجه  رسیده اند که زنجبیل میتواند از زوال عملکرد مغز در اثر بالا رفتن سن جلوگیری کرده و مانع از بیماری آلزایمر می شود. زنجبیل به تقویت مهارت های حافظه در زنان مسن موثر است.

آنتی هیستامین طبیعی

زنجبیل برای کسانی که مشکل آلرژی دارند می تواند جایگزین برخی داروهای شیمیایی باشد. خوردن روزانه چای زنجبیل می تواند عطسه ها و زکام های حساسیتی را درمان کند. همچنین شدت و تکرار استفراغ را کاهش می دهد و بهترین درمان برای حالت تهوع است.

تقویت رشد مو

زنجبیل به علت دارا بودن آنتی اکسیدان یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی محصولات آرایشی مو است. از زنجبیل در اسپری ضد شوره مو هم استفاده می شود. زنجبیل جریان خون را در فولیکول های مو تقویت می کند و رشد موها را افزایش می دهد.

تسکین درد

اگر در عضلات احساس درد می کنید یا شب ها بد می خوابید کمی روغن زنجبیل در وان حمام بریزید یا زنجبیل آسیاب شده را گرم کنید و روی قسمت های دردناک بگذارید. خوردن چای زنجبیل در دوران قاعدگی هم دردهای عضلانی را کاهش می دهد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب