تمیز کردن هود آشپزخانه

بهترین روش برای تمیز کردن هود آشپزخانه

روغن هایی که توسط آنها غذا سرخ میکنیم گاهی آنقدر چسبناک هستند که برای پاک کردنشان از روی وسایل آدم را کلافه میکنند.خصوصا این میزان از روغن به دلیل اینکه هود دقیقا بالای محیط گاز قرار گرفته بسیار بیشتر از دیگر وسایل است.در ادامه مطلب آموزشی برای پاک کردن این روغن ها بشکلی آسان تر از سایر روش ها میپردازیم.

فکر استفاده از اسکاچ های زبر و خشن را از سرتان بیرون کنید زیرا باعث خط و خش افتادن بر روی این وسایل میشود.خوب پس چه کنیم؟

۱ -یکی از دم دست ترین روش ها محلول های گاز پاک کن است که در مغازه ها موجود است.این محلول ها پس از اسپری بر روی چربی ها بسرعت با آنها وارد واکنش میشوند و با یک دستمال نمناک قابل پاک شدن بطور کامل هستند.

۲ -مورد بعدی استفاده از پودر ماشین لباسشویی است.برخی از این پودرها حاوی آنزیم هایی هستند که چربی ها را در خود حل میکنند.

۳ – موادی به نام تترا نیز موجود است که برای پاک کردن شیشه یا بدنه استیل هود کارآمد است. نکته مهم تینکه از این مواد هرگز برای هودهایی با بدنه پلاستیکی استفاده نکنید .

به خاطر بسپارید هودهای آشپزخانه معمولا دو نوع فیلتر دارند : الیاف و فلزی. طبق توصیه اغلب هودسازان، هر چند‌گاه فیلتر الیافی هود را نیز باید تعویض کرد. این الیاف معمولا از جنسی شبیه به پنبه مصنوعی هستند و شستن آن‌ها از آنجا که باعث تغییر شکل و در نتیجه از دست دادن خاصیتشان می‌شود کاری بی حاصل است و حتما باید تعویض شوند. نوع مشبک فلزی را می‌توان با‌‌ همان مواد پاک کرد.

توجه : تمامی موارد ذکر شده بشدت شیمیایی هستند .پس استفاده از ستکش و یک اسکاچ نرم را از یاد نبرید.