ترفندهای قبولی در مصاحبه های شغلی

توانایی ارائه صحیح خود ، مهارت مهمی است ، خصوصاً هنگام مصاحبه های شغلی. دلیل این امر این است که استخدام کنندگان فقط حرفه  و تجربه شما را در نظر نمی گیرند ، بلکه سطح اطمینان شما ، خوب صحبت کردن و بسیاری موارد دیگر را نیز در نظر می گیرند. با این وجود ، گذشته از مهارت های خود ، برخی از تکنیک های روانشناختی نیز وجود دارند که می توانند به شما در رسیدن آسان تر به کار رویاهای خود کمک کنند.

ترفندهای قبولی در مصاحبه های شغلی

قبل و بعد از روزهای تعطیل قرار ملاقات نگذارید

روانشناسان و استخدام کنندگان باتجربه زمان مناسبی برای مصاحبه شغلی پیدا کرده اند: یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح. تا ۳ بعد از ظهر در این روز و در این زمان ، شما بهترین فرصت را دارید که تأثیر زیادی روی کارفرمای خود بگذارید و دلیل آن این است: شنبه یک روز دشوار برای همه است و اداره نیز از این قاعده مستثنی نیست. روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه ، همه به فکر آخر هفته هستند. بنابراین ، زمانی که می توانید به نفع خود از آن استفاده کنید در میانه هفته است تا زمانی که صبح زود نباشد.

این کلمات را هرگز نگویید

برخی از کلمات مانند پرچم های قرمز برای کارفرمایان است. روانشناسان حتی یک مطالعه ویژه را نیز انجام دادند و دریافتند که کلماتی مانند “احتمالا” و تردید، شانس یافتن شغل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال ، این قانون تنها در صورتی کار می کند که استخدام کننده شما ۳۰-۴۰ سال سن داشته باشد. کلماتی که مفهوم تردید دارند را به هیچ عنوان استفاده نکنید.

لبخند متعادل بزنید

استخدام کنندگان افرادی را که لبخندهای بسیار گسترده ای دارند دوست ندارند. اعتقاد بر این است که فردی که بیش از حد لبخند می زند ، جدی  نیست. تنها کارهایی که لبخند افراد در آن تاثیرگذار است، کار با افراد است (برای مثال ، مانند فروش). در تمام زمینه های دیگر ، کارفرمایان می خواهند فردی با چهره جدی داشته باشند.

فرم را متفاوت پر کنید

در شرکت های بزرگ ، استخدام کنندگان مجبورند مصاحبه شغلی زیادی انجام دهند و همه یکسان هستند. کارمندان آینده به سؤالاتی که انتظار شنیدن آنها را دارند پاسخ می دهند ، بنابراین مصاحبه خیلی روان و بی نقص به پایان می رسد. در پایان ، همه افراد متقاضی کار دقیقاً از نظر استخدام کنندگان یکسان هستند. اما یک راز وجود دارد. یکنواختی را بشکنید این عبارت ها باعث می شود استخدام کننده  شما را کاملاً متفاوت ببینند.

روش صحیح صحبت کردن باعث کسب امتیاز است

وقتی کسی با دقت به حرف های کسی گوش می دهد خوشحال می شوند. استخدام کنندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روانشناسان استفاده از تکنیکی بنام گوش دادن بازتابی را توصیه می کنند. این یک استراتژی ارتباطی است که از ۳ مرحله تشکیل شده است: تکرار ، موافقت و اضافه کردن. شما فقط نمی توانید گوش کنید ، باید به شخص اجازه دهید اطلاعات را فهمیده باشد. در زیر نمونه ای از این مورد آورده شده است.

استخدام کننده: “ما به دنبال فردی هستیم که بعضی اوقات در آخر هفته در صورت لزوم ، ۸ ساعت را در دفتر بگذراند. ما برای کارهای اضافه کاری اضافی می پردازیم. ”

شما: “به عبارت دیگر ، من یک هفته کار منظم با کارهای اضافی اضافه کار (تکرار) دارم. این در خط کار ما اشکالی ندارد (موافقت کنید). با این حال ، من می توانم فرایند را بهینه سازی کنم و آن را به گونه ای انجام دهم که هیچ کس مجبور نباشد آخر هفته ها کار کند (اضافه کنید). ”

مسائل کوچک را در نظر بگیرید

در طی مصاحبه شغلی ، هر چیز کمی مهم است: شما حتی وقتی منتظر شروع مصاحبه هستید ، تماشا می شوید. استخدام کنندگان خبره توصیه نمی کنند با تلفن صحبت کنید یا قهوه بنوشید. شما سلیقه کارفرما را نمی دانید! می توانید در حالی که منتظر هستید ، یک گفتگوی کوچک با منشی داشته باشید یا بعضی از مجلات را بخوانید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب