بهترین دستور تهیه بیف استروگانف

مواد لازم

راسته گوساله: ۴۵۰ گرم، نوارهای باریک

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

کره: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز: نصف یک پیاز متوسط ریز خرد شده

قارچ : ۲۲۰ گرم نازک بریده شده

سیر: ۱ حبه رنده شده

آرد : ۱ قاشق غذاخوری

آب گوشت: ۲۳۰ میلی لیتر

خامه صبحانه: ۱۷۰ گرم

سس ورچستر: ۱ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک: نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چایخوری

برای سرو

پیازچه برای تزئین: ۱ قاشق غذاخوری

نودل تخم مرغ: ۲۲۰ گرم

بهترین دستور تهیه بیف استروگانف

طرز تهیه

_یک ماهیتابه گود ضخیم را روی حرارت متوسط به بالا بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید و وقتی که خیلی داغ شد، برش‌های گوشت گوساله را بصورت یک لایه داخل ماهیتابه قرار دهید، به مدت ۱ دقیقه هر سمت نوار‌های گوشت را بپزید بدون اینکه آن‌ها را بهم بزنید. تا زمانی که کمی قهوه‌ای شوند و قرمز نباشند آن‌ها را بپزید. گوشت گاو را در دو قسمت در ماهیتابه بگذارید تا از پر شدن ظرف جلوگیری شود. گوشت‌ها را در بشقاب بگذارید و روی آن‌ها را بپوشانید تا گرم بمانند.

_ ۲ قاشق کره، پیاز خرد شده و قارچ‌های ورقه شده را اضافه کنید. ۶ تا ۸ دقیقه بپزید یا تا زمانی که اب آن بخار شود و پیاز‌ها و قارچ‌ها نرم و به رنگ قهوه‌ای روشن شوند. ۱ حبه سیر رنده شده را افزوده و تفت دهید تا بوی آن بلند شود. ۱ قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید و مرتب بهم بزنید.

_ ۱ پیمانه آب گوشت را در ظرف بریزید و ته ظرف را خوب با کفگیر بسایید سپس ۳/۴ پیمانه خامه اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه دیگر بگذارید قل بخورد یا تا زمانی که کمی غلیظ شود.

_ چند قاشق از سس داخل ماهیتابه را داخل ۱/۴ پیمانه خامه ترش بریزید تا خامه همدمای آن شود به این ترتیب خامه ترش نمی‌برد سپس آن را به ماهیتابه اضافه کنید و همزمان مرتب بهم بزنید.

_ ۱ قاشق غذاخوری سس ورچستر، ۱/۲ قاشق چایخوری سس خردل و نمک و فلفل را اضافه کنید تا مزه بگیرد و بگذارید سس به آرامی بجوشد تا خامه‌ای شود. گوشت را را با آبی که زیرش جمع شده در ماهیتابه بریزید و بگذارید کمی با سس بجوشد تا حدی که با سس گرم شود. پس از پختن سس آن را روی نودل بریزید و سرو کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب