انتقاد حداد عادل از مجریان تلویزیون

«شب شعر» در نوزدهمین نشست خود به موضوع  «شعر و هنر انقلاب» پرداخت. مهمان این برنامه نیز غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. او شعر را نوعی رسانه دانست و گفت: ادبیات زبان هنری شده است. خصوصیت شعر حفظ زبان است. شعر نوعی رسانه است. شعر زبان را خالص می‌کند. شعر با مردم ایران رابطه‌ای ناگسستنی دارد و خیلی از بزرگان و مقام‌داران برای ابراز وجود خودشان نیز شعر می‌سراییدند.

وی تصریح کرد:ایران را توسط شعر میتوان جهانی کرد. خیلی از فارق التحصیلان دانشگاهی حتی یک بیت شعر نیز در حافظه خودشان ندارند. آموزش و پرورش علت دوری از شعر است. در ادبیات حافظه و محفوظات یک رکن است. در این ۴۰ سال به‌جز امام و آیت الله خامنه‌ای چه‌کسی از مسئولین را می‌شناسید که اهل شعر باشند؟ دلیل این نیز کم توجهی به شعر است.

حداد عادل با اشاره به شعر انقلاب، گفت:  بعد از انقلاب در شعر فارسی تحول سبکی نیز پیدا شد. بیدل قبل از انقلاب مهجور بوده اما امروز مطرح شده است. شعارها شیپور انقلاب بودند و شعر رسانه بودن خود را در تظاهرات‌ها نشان داد. درون‌مایه شعر با انقلاب عوض شد.شعری که پس از انقلاب سروده شده باشد شعری تعالی گرا است.