اتفاق مهم بانکی کشور

رئیس بانک مرکزی با اعلام یک اتفاق مهم در نظام بانکی کشور در مورد امکان برداشت مستقیم پول خبر داد و عنوان کرد که الان در اغلب بانک ها عملیاتی شده و از آن می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها یاد کنیم.

او در مورد سیستم پرداخت اعلام نمود:«کمک این سامانه ها در مرحله اول از دید نظارتی است. در بحران ارزی که اواسط سال در کشورمان رخ داد و همزمانی با تحریم های غرب، باعث بوجود آمدن مشکلاتی در نظام پولی کشور شده بود که با اصلاحات انجام شده این مشکلات برطرف شد.

بانک مرکزی به عنوان ناظر و سیاست گذار باید به این سمت حرکت کند که آزادی عمل بیشتری به فین تک ها بدهد ضمن اینکه نظارت خود را در این حوزه تقویت کند.یکی از اتفاقات مهم برداشت مستقیم است که الان در اغلب بانک ها عملیاتی شده است از این ابزار می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها تلقی کنیم. که البته این سیستم می تواند دغدغه فعالان این حوزه را برای جمع آوری وجوه حاصل از کسب و کارشان رفع کند».

 رییس کل بانک مرکزی در حوزه بانکداری الکترونیک گفت:«سیاست نامه رمز ارزها روز قبل روی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و بناست بعد از جمع بندی نظرات در این همایش٬ از سوی بانک مرکزی نهایی شود. نکته مهم دیگر مهاجرت از کارت های بانکی مغناطیسی به کارت های هوشمند و ایجاد پلت فرم برای بلاک چین ها است»