آیا جبهه متحد ایران ،ترکیه و چین مقابل آمریکا خواهد ایستاد؟آمریکا آغازگر جنگ جهانی سوم

بانک مرکزی اروپا هشدار داد: اعمال تحریم ها توسط آمریکت و سقوط ارز لیر موجب خسارت جهانی و مشکلات اقتصادی برای تمام کشورها خواهد شد.امریکا با اعمال فشار و تحریم هایش جنگی جهانی را علیه بسیاری از کشورهی اروپایی آغاز نموده است.
پس از تهدید ترکیه توسط ترامپ به اعمال تحریم های بیشتر ، ایران نیز ترامپ را به شعله ور شدن آتش جنگ جهانی سوم توسط امریکا تهدید نمود.
به نوشته اکسپرس پیرامون ایجاد جنگ جدید پیرامون تجارت در جهان نوشت : جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این باره به ترامپ هشدار داد که او با اقداماتش در حال متحد کردن جهان علیه خودش است. در واقع او معتقد است اعمال تحریم های نفتی جدید آمریکا بر ایران نتیجه ای نخواهد داشت و محکوم به شکست است.
ظریف ادامه داد : اقدامات آمریکا علیه متحدانش در ناتو شرم آور است و.علاوه بر این امریکا به تحریم و فشار اعتیاد دارد و برای اینکه جهان به خواسته وی تن دهند از این اهرم فشار استفاده میکند.
ظریف همچنین وعده داد که ایران به مانند همه این سال ها در کنار همسایه خود خواهد ماند و ترامپ به زودی پاسخ مناسبی دریافت خواهد نمود.
علاوه بر این سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز طی سخنانی که شباهت به سخنان ترامپ داشت اعلام کرد که : امریکا و تحریم هایش تجارت بین المللی را نقض میکنند.همچنین دولت ترکیه در حال بررسی مسائل است که به زودی به اقدامات امریکا پاسخ مناسب را بدهد.
طی هفته گذشته تعرفه واردات آلومینیم از ترکیه توسط ترامپ با افزایش ۳۰ درصدی مواجه شد و پس از آن تنش بین دو کشور به بالاترین حد رسید .این در حالی است که ترکیه اعلام کرده علیرغم امکان تحریم های بیتشر توسط آمریکا ، به تجارتش با ایران ادامه خواهد داد.
اقدامات اخیر ترامپ علیه ترکیه باعث شد که ارزش لیر در این کشور با افت چشمگیری رو به رو شود و باعث شد از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد.
بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرده که اعمال تحریم ها ضربه های بزرگی را به بدنه تجارت جهانی وارد میکند.همنین سقوط ارزش لیر موجب آسیب دیدن همه کشورها خواهد شد.
 اکنون به نظر می رسد آمریکا با اعمال تحریم و تعرفه علیه بسیاری از کشورها جنگ جهانی جدید را آغاز کرده کرده است.
با این شرایط به زودی باید منتظر شکل گیری جبهه جدیدی با حضور کشورهایی مثل ایران، ترکیه و چین علیه آمریکا باشیم.