بهترین نکات برای شستن لباس های پشمی

اگر می خواهید لباس های پشمی را بدون خراب کردن آن بشویید ، باید چند ترفند را بدانید. امروز ، ما می خواهیم ترفندهایی را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید لباس پشمی خود را در شرایط عالی نگه دارید. با استفاده از این نکات ساده ، شما هیچ مشکلی در شستن این نوع لباس ها نخواهید داشت.

بهترین نکات برای شستن لباس های پشمی

پوشاک پشمی

پشم با توجه به خصوصیات عایق بندی آن ، انتخاب مناسبی برای روزهای سرد است. با این حال ، پشم دارای فیبر طبیعی لطیف و جاذب است ، بنابراین شما باید یاد بگیرید که چگونه آن را درست و مناسب بشویید.

هنگامی که این کار به طور نادرست انجام شود ، شستن لباس پشمی باعث کوچک شدن و از بین رفتن شکل آن ها می شود. اگر می خواهید کیفیت و نرمی آن ها را حفظ کنید ، این نکات اساسی را در مورد چگونگی مراقبت مناسب از لباس پشمی بخوانید.

به برچسب سازنده نگاه کنید

قبل از شستن لباس های پشمی ، مهم است که دستورالعمل های موجود در برچسب را بخوانید. به این ترتیب ، با نوع مراقبت مورد نیاز آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

قبل از هر چیز ، هر زمان که لباس های خود را بشویید – خواه پشم باشد یا پارچه های دیگر – باید به برچسب سازنده توجه کنید. روی آن ها ، اطلاعات لازم برای شستشوی مناسب آن ها را پیدا خواهید کرد.

در مورد لباس پشمی ، مراقبت از شستشو بسیار ضروری است زیرا همه آن ها به یک نوع از شستشو نیاز ندارند. برخی به تمیز کردن خشک نیاز دارند در حالی که برخی دیگر باید با دست شستشو دهید. همچنین ، برای برخی از آن ها می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

ماشین را به درستی تنظیم کنید

آیا می توانید لباس های پشمی را در ماشین لباسشویی بشویید؟

بله، با این وجود ، باید به برنامه انتخاب شده لباسشویی خود توجه کنید. در غیر این صورت ، آن ها را خراب خواهید کرد. بعضی از ماشین های لباسشویی اتوماتیک برنامه ای برای لباس پشمی دارند. اگر این گزینه را نداشتید، چرخه “ظریف” یا “شستن دست” را انتخاب کنید.

در هر صورت ، اطمینان حاصل کنید که گزینه ای که انتخاب می کنید از آب سرد استفاده می کند و دارای چرخش هایی با شدت کم است. آب گرم لباس شما را کوچک می کند.ما همچنین توصیه می کنیم قبل از شستشو لباس پشمی خود را به مدت نیم ساعت در آب سرد خیس کنید. این کار همچنین از کوچک شدن آن جلوگیری می کند.

لباس های پشمی را با دقت خشک کنید

برای خشک کردن لباس های پشمی ، باید آب اضافی آن را بگیرید. بنابراین ، شما آن را از دست دادن شکل خود حفظ خواهید کرد. هرگز هنگام استفاده از لباس پشمی از خشک کن اتوماتیک استفاده نکنید. زیرا آن ها را خراب می کند. همچنین باید بدانید که گرما لباس های پشمی شما را خراب خواهد کرد.

هنگام خشک کردن یک لباس پشمی ، باید آن را صاف بگذارید. اگر آن را آویزان کنید ، پس از آن وزن آب باقی مانده در لباس آن را کشیده و شکل خود را از دست می دهد.

همچنین می توانید آن را با حوله بپیچانید و به این ترتیب مقداری از خیسی را قبل از خشک کردن از بین ببرید. پوشاک پشمی را روی یک حوله خشک قرار دهید و آن ها را به هم بچسبانید. تا حد ممکن آب اضافی آب را فشار دهید.

چند نکته کلی را در نظر داشته باشید:

این که آیا شما می خواهید لباس های پشمی را با دست یا با ماشین بشویید ، برخی از دستورالعمل های عمومی وجود دارد که باید آن ها را بدانید:

ابتدا لباس را فقط در مواقع ضروری بشویید ، نه هر بار که آن ها را می پوشید. شما نباید آن ها را با همان فرکانس شستشوی سایر لباس ها بشویید.

اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید ، چرخه ملایمی را انتخاب کنید. اگر آن را با دست شستشو می دهید ، به آرامی این کار را انجام دهید.

همیشه یک ماده پاک کننده ملایم و مایع انتخاب کنید.

اگر تنها چیزی که می خواهید حذف بوی بد لباس شماست ، آن را در هوای آزاد بگذارید یا فقط آن را خیس کنید.

همیشه در هنگام برخورد با بافت های ظریف شستشوی دستی را انتخاب کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب